The Summary of Induction Motor Torque Ripple Theories for Motor Torque Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F24%3A43973283" target="_blank" >RIV/49777513:23220/24:43973283 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/10726339" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/10726339</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/PEMC61721.2024.10726339" target="_blank" >10.1109/PEMC61721.2024.10726339</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Summary of Induction Motor Torque Ripple Theories for Motor Torque Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is focused on the summary of induction motor torque ripple theories which is braked by dynamometer. The main aim of this paper explains the causes of the creations of harmonics components contained in the torque of the induction motor during steady state or dynamic motor operation. Furter point of this paper is separation of torque components between measured motor and dynamometer because the torque is measured by one sensor situated on the same coupled shaft common for both machines. Practical, it is the torque analysis with respect of motor and dynamometer topology and both machines are supplied by sinusoidal source only.
Název v anglickém jazyce
The Summary of Induction Motor Torque Ripple Theories for Motor Torque Analysis
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on the summary of induction motor torque ripple theories which is braked by dynamometer. The main aim of this paper explains the causes of the creations of harmonics components contained in the torque of the induction motor during steady state or dynamic motor operation. Furter point of this paper is separation of torque components between measured motor and dynamometer because the torque is measured by one sensor situated on the same coupled shaft common for both machines. Practical, it is the torque analysis with respect of motor and dynamometer topology and both machines are supplied by sinusoidal source only.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CL01000234" target="_blank" >CL01000234: Vývoj univerzální elektrické powertrain jednotky pro systémy malé elektrické městské dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2024 IEEE 21st International Power Electronics and Motion Control Conference (PEMC)
ISBN
979-8-3503-8523-6
ISSN
2469-8741
e-ISSN
2473-0165
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Pilsen, Czech Republic
Datum konání akce
30. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001346863100018