Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zaměřované interview a focus groups

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F07%3A00000122" target="_blank" >RIV/49777513:23330/07:00000122 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zaměřované interview a focus groups

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se věnuje v širších souvislostech okolnostem zrodu a vymezení metody zaměřovaného interview a tzv. focus groups. Ačkoli je metoda zaměřovaného interview, vytvořená Robertem K. Mertonem, často s focus groups ztotožňována, autor textu zdůrazňuje, že focus groups jsou dědictvím dvou odlišných myšlenkových zdrojů, spíše než čistým dědictvím Mertonovi metody.

  • Název v anglickém jazyce

    Focussed Interview and Focus Groups

  • Popis výsledku anglicky

    The article attempts to examine broadly the origin and the application of the focussed interview method which was developed by Robert K. Merton in the 1940´s during his cooperation with Paul Lazarsfeld in the field of communication research. Although this method is frequently confused with so-called focus groups, author argues that the focus groups are rather legacy of the two different methodological sources than continuation of Merton&#8217;s method. The overview of the focus groups evolution is provided as starting point for further description. Next to this, author describes closely the circumstances of Merton&#8217;s contribution to communication research and the birth of the focused interview. Following part is devoted to description of the method developed by Merton and his colleagues and to it&#8217;s practical application. Finally, the differences between both methods are pointed out and the critiques of the focus groups are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AntropoWebzin

  • ISSN

    1801-8807

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    1

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus