Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

China's Agriculture, Industry and Transport during the Turbulent Years (1912-1949)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F12%3A43917924" target="_blank" >RIV/49777513:23330/12:43917924 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    China's Agriculture, Industry and Transport during the Turbulent Years (1912-1949)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    China's economy went through difficult and complicated phase during the turbulent years 1912-1949. Fall of empire and the following instability had a negative impact on further development of all economic sectors. The Chinese agriculture, evidently the most important part of national economy, was underdeveloped and its slow modernization hindered general economic growth. Likewise, China's total industrial output was far below the level of the most developed countries and the Chinese society naturally did not resemble to the western industrial societies. During the period between the fall of empire and the establishment of Communist regime, railways showed to be the fastest growing part of the Chinese transport. Both construction and functioning of railways were however strongly influenced by military, political and other non-economic factors.

  • Název v anglickém jazyce

    China's Agriculture, Industry and Transport during the Turbulent Years (1912-1949)

  • Popis výsledku anglicky

    China's economy went through difficult and complicated phase during the turbulent years 1912-1949. Fall of empire and the following instability had a negative impact on further development of all economic sectors. The Chinese agriculture, evidently the most important part of national economy, was underdeveloped and its slow modernization hindered general economic growth. Likewise, China's total industrial output was far below the level of the most developed countries and the Chinese society naturally did not resemble to the western industrial societies. During the period between the fall of empire and the establishment of Communist regime, railways showed to be the fastest growing part of the Chinese transport. Both construction and functioning of railways were however strongly influenced by military, political and other non-economic factors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Prague Papers on the History of International Relations

  • ISSN

    1803-7356

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuveden

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    "65?76"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus