Otázka recepce literatury ve výuce cizího jazyka: pozvánka do světa fantazie či spíše zaběhlá rutina?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F12%3A43918074" target="_blank" >RIV/49777513:23330/12:43918074 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Otázka recepce literatury ve výuce cizího jazyka: pozvánka do světa fantazie či spíše zaběhlá rutina?
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto příspěvku je představit některá zásadní témata spojená s otázkou využívání cizojazyčné literatury ve výuce cizího jazyka. Konkrétně se příspěvek zaměří na specifičnost postavení literárního textu ve výuce cizího jazyka, problematiku recepceliteratury ve výuce a v neposlední řadě objasníme základní principy zvoleného literárněvědného směru respektujícího onu specifičnost práce s literaturou. Příspěvek bude pro ilustraci doplněn výstupy výzkumu realizovaného na Pedf UK, jehož cílem bylo vytvoření a následné ověření didaktického modelu pro práci s anglicky psanou literaturou ve výuce AJ s ohledem na výše uvedenou problematiku.
Název v anglickém jazyce
Reception of Literature in the FL Classroom: Realm of Fantasy or Fixed Routine?
Popis výsledku anglicky
The objective of this paper is to discuss some of the crucial issues in the field of L2 literature teaching. Particularly, I would like to focus on the specificity of literature and literature teaching in the context of the FL classroom, issues concerning reception and interpretation of literature and, last but not least, I would like to introduce some of the basic principles of a particular branch of modern literary studies reflecting the above mentioned aspects. To support my argument, I would like topresent the results of an action research project that was carried out at the Faculty of Education, Charles University. The project was aimed at the creation and gradual improvement of a didactic model for the optimal use of English literature in the EFL classroom in compliance with the above mentioned aspects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Komunikace v jazykové a kulturní rozmanitosti
ISBN
978-80-261-0187-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
109-118
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Fakulta filozofická Plzeň
Datum konání akce
6. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—