Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Otázka recepce literatury ve výuce cizího jazyka: pozvánka do světa fantazie či spíše zaběhlá rutina?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F12%3A43918074" target="_blank" >RIV/49777513:23330/12:43918074 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Otázka recepce literatury ve výuce cizího jazyka: pozvánka do světa fantazie či spíše zaběhlá rutina?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto příspěvku je představit některá zásadní témata spojená s otázkou využívání cizojazyčné literatury ve výuce cizího jazyka. Konkrétně se příspěvek zaměří na specifičnost postavení literárního textu ve výuce cizího jazyka, problematiku recepceliteratury ve výuce a v neposlední řadě objasníme základní principy zvoleného literárněvědného směru respektujícího onu specifičnost práce s literaturou. Příspěvek bude pro ilustraci doplněn výstupy výzkumu realizovaného na Pedf UK, jehož cílem bylo vytvoření a následné ověření didaktického modelu pro práci s anglicky psanou literaturou ve výuce AJ s ohledem na výše uvedenou problematiku.

  • Název v anglickém jazyce

    Reception of Literature in the FL Classroom: Realm of Fantasy or Fixed Routine?

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is to discuss some of the crucial issues in the field of L2 literature teaching. Particularly, I would like to focus on the specificity of literature and literature teaching in the context of the FL classroom, issues concerning reception and interpretation of literature and, last but not least, I would like to introduce some of the basic principles of a particular branch of modern literary studies reflecting the above mentioned aspects. To support my argument, I would like topresent the results of an action research project that was carried out at the Faculty of Education, Charles University. The project was aimed at the creation and gradual improvement of a didactic model for the optimal use of English literature in the EFL classroom in compliance with the above mentioned aspects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Komunikace v jazykové a kulturní rozmanitosti

  • ISBN

    978-80-261-0187-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    109-118

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Fakulta filozofická Plzeň

  • Datum konání akce

    6. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku