Romeo and Juliet: The Deconstruction of Romance, or a "Prefab Story"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F13%3A43921482" target="_blank" >RIV/49777513:23330/13:43921482 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://conference.uaa.utb.cz/tp2012/FromTheoryToPractice2012.pdf#page=279" target="_blank" >http://conference.uaa.utb.cz/tp2012/FromTheoryToPractice2012.pdf#page=279</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Romeo and Juliet: The Deconstruction of Romance, or a "Prefab Story"
Popis výsledku v původním jazyce
In her work, Shakespeare and the Problem of Adaptation, Margaret Jane Kidnie (2009, 5) considers adaptation "as an evolving category [that] is closely tied to how the work modifies over time and from one reception space to another". Undoubtedly, adaptation can be addressed from various points of view, and assigned numerous definitions (e.g., Hutcheon 2006, Kidnie 2009, Bradley 2010, etc.). The Shakespearean drama represents a distinct intergenerational and intercultural medium that considerably shapes the discourse on adaptation. The aim of this article is to examine the production of Romeo and Juliet staged at the International Festival Theatre in 2011. It concludes by drawing a parallel between the modern Shakespearean adaptation and its progenitor in terms of the interpretive act of appropriation and transposition.
Název v anglickém jazyce
Romeo and Juliet: The Deconstruction of Romance, or a "Prefab Story"
Popis výsledku anglicky
In her work, Shakespeare and the Problem of Adaptation, Margaret Jane Kidnie (2009, 5) considers adaptation "as an evolving category [that] is closely tied to how the work modifies over time and from one reception space to another". Undoubtedly, adaptation can be addressed from various points of view, and assigned numerous definitions (e.g., Hutcheon 2006, Kidnie 2009, Bradley 2010, etc.). The Shakespearean drama represents a distinct intergenerational and intercultural medium that considerably shapes the discourse on adaptation. The aim of this article is to examine the production of Romeo and Juliet staged at the International Festival Theatre in 2011. It concludes by drawing a parallel between the modern Shakespearean adaptation and its progenitor in terms of the interpretive act of appropriation and transposition.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
From Theory to Practice 2012
ISBN
978-80-7454-276-3
ISSN
1805-9899
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
279-287
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
5. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000325381100025