Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Romeo and Juliet: The Deconstruction of Romance, or a "Prefab Story"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F13%3A43921482" target="_blank" >RIV/49777513:23330/13:43921482 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://conference.uaa.utb.cz/tp2012/FromTheoryToPractice2012.pdf#page=279" target="_blank" >http://conference.uaa.utb.cz/tp2012/FromTheoryToPractice2012.pdf#page=279</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Romeo and Juliet: The Deconstruction of Romance, or a "Prefab Story"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In her work, Shakespeare and the Problem of Adaptation, Margaret Jane Kidnie (2009, 5) considers adaptation "as an evolving category [that] is closely tied to how the work modifies over time and from one reception space to another". Undoubtedly, adaptation can be addressed from various points of view, and assigned numerous definitions (e.g., Hutcheon 2006, Kidnie 2009, Bradley 2010, etc.). The Shakespearean drama represents a distinct intergenerational and intercultural medium that considerably shapes the discourse on adaptation. The aim of this article is to examine the production of Romeo and Juliet staged at the International Festival Theatre in 2011. It concludes by drawing a parallel between the modern Shakespearean adaptation and its progenitor in terms of the interpretive act of appropriation and transposition.

  • Název v anglickém jazyce

    Romeo and Juliet: The Deconstruction of Romance, or a "Prefab Story"

  • Popis výsledku anglicky

    In her work, Shakespeare and the Problem of Adaptation, Margaret Jane Kidnie (2009, 5) considers adaptation "as an evolving category [that] is closely tied to how the work modifies over time and from one reception space to another". Undoubtedly, adaptation can be addressed from various points of view, and assigned numerous definitions (e.g., Hutcheon 2006, Kidnie 2009, Bradley 2010, etc.). The Shakespearean drama represents a distinct intergenerational and intercultural medium that considerably shapes the discourse on adaptation. The aim of this article is to examine the production of Romeo and Juliet staged at the International Festival Theatre in 2011. It concludes by drawing a parallel between the modern Shakespearean adaptation and its progenitor in terms of the interpretive act of appropriation and transposition.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    From Theory to Practice 2012

  • ISBN

    978-80-7454-276-3

  • ISSN

    1805-9899

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    279-287

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    5. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000325381100025