Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hamleteen: A Search for Identity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F13%3A43924104" target="_blank" >RIV/49777513:23330/13:43924104 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hamleteen: A Search for Identity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter explores the production of "Hamleteen", an adaptation of Shakespeare's Hamlet directed by Jakub Vašíček and specifically intended for young audiences. Working with various interpretive lenses, this chapter may help to understand Hamlet's desire to revolt against the narrow-minded smallness of the surrounding world and make his way from adolescence to adulthood. The objectives are threefold: First, it can be argued that Shakespeare's tragedy provides a provocative framework for rethinking both the contours and the meanings of Hamlet's transition to adulthood. The emphasis on the prince's adolescence (with all its hormonal, societal and physical pressures) adds a new dimension to the play and further contributes to a grotesque effect in the representation of the world's distorted values. Second, Hamlet's various subcultural stylisations can be perceived first as a search for identity and a quest for stable moral values (Scouting), and later as an act of resistance, part of wh

  • Název v anglickém jazyce

    Hamleteen: A Search for Identity

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter explores the production of "Hamleteen", an adaptation of Shakespeare's Hamlet directed by Jakub Vašíček and specifically intended for young audiences. Working with various interpretive lenses, this chapter may help to understand Hamlet's desire to revolt against the narrow-minded smallness of the surrounding world and make his way from adolescence to adulthood. The objectives are threefold: First, it can be argued that Shakespeare's tragedy provides a provocative framework for rethinking both the contours and the meanings of Hamlet's transition to adulthood. The emphasis on the prince's adolescence (with all its hormonal, societal and physical pressures) adds a new dimension to the play and further contributes to a grotesque effect in the representation of the world's distorted values. Second, Hamlet's various subcultural stylisations can be perceived first as a search for identity and a quest for stable moral values (Scouting), and later as an act of resistance, part of wh

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-14048S" target="_blank" >GA13-14048S: Angloamerická dramatická tvorba v českých divadlech v době první světové války</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    A Search for Identity

  • ISBN

    978-80-261-0323-3

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    64-85

  • Počet stran knihy

    185

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly