Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shakespeare's Poetry in the context of mimesis and imitatio in Elizabethan Poetics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F14%3A43922244" target="_blank" >RIV/49777513:23330/14:43922244 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Shakespeare's Poetry in the context of mimesis and imitatio in Elizabethan Poetics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with the fundamental topics of Elizabethan poetics, namely the Elizabethan considerations of the classical mimetic concept (particularly Aristotle and Horace). Shakespeare's poetics will be clarified on the basis of the chosen aspects ofhis poetry (namely with the help of his Sonnets, Venus and Adonis, Lucrece and The Phoenix and the Turtle) and in comparison with Elizabethan discussions about poetics (especially Philip Sidney and Edmund Spenser). Unlike Sidney or Spenser, Shakespeare did not compose any theoretic work dealing with poetics; nevertheless one can explore his consideration of it with the help of his poetry. First of all it is obvious he does not surrender to classical aesthetic rules. On the other hand, Elizabethan poetics is not overly rigid and resists slavish imitations of classical examples. In this context we see Shakespeare not as solitary or anarchist, but as dramatist; a fine observer of the passions and interests of his time and not daring to exp

  • Název v anglickém jazyce

    Shakespeare's Poetry in the context of mimesis and imitatio in Elizabethan Poetics

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the fundamental topics of Elizabethan poetics, namely the Elizabethan considerations of the classical mimetic concept (particularly Aristotle and Horace). Shakespeare's poetics will be clarified on the basis of the chosen aspects ofhis poetry (namely with the help of his Sonnets, Venus and Adonis, Lucrece and The Phoenix and the Turtle) and in comparison with Elizabethan discussions about poetics (especially Philip Sidney and Edmund Spenser). Unlike Sidney or Spenser, Shakespeare did not compose any theoretic work dealing with poetics; nevertheless one can explore his consideration of it with the help of his poetry. First of all it is obvious he does not surrender to classical aesthetic rules. On the other hand, Elizabethan poetics is not overly rigid and resists slavish imitations of classical examples. In this context we see Shakespeare not as solitary or anarchist, but as dramatist; a fine observer of the passions and interests of his time and not daring to exp

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0138" target="_blank" >EE2.3.20.0138: Výzkumné centrum pro teorii a dějiny vědy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    American and British Studies Annual

  • ISSN

    1803-6058

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    157-170

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus