Kolektivní identity v mediálních reprezentacích Sčítání lidu, domů a bytů 2011
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F14%3A43922249" target="_blank" >RIV/49777513:23330/14:43922249 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cvvm.soc.cas.cz/en/index.php?option=com_content&view=article&id=5649" target="_blank" >http://cvvm.soc.cas.cz/en/index.php?option=com_content&view=article&id=5649</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/1214438X.2014.1.12.89" target="_blank" >10.13060/1214438X.2014.1.12.89</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kolektivní identity v mediálních reprezentacích Sčítání lidu, domů a bytů 2011
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá reprezentací národnostních a etnických kategorií v mediálních textech o Sčítání lidu, domů a bytů 2011. Cenzus je zde chápán jako prostředek konstruování kolektivních identit, a to nikoli jako předem jasně definovaných kategorií, ale sociálně i mediálně utvářených součástí identity jedince. Cílem této studie je tedy analyzovat mediální reprezentace Sčítání lidu, domů a bytů 2011 jako události, která zvýrazňuje vyjednávání kolektivních identit a dává vyniknout procesům tzv. "identitárnímobilizace". Kvantitativní analýza vybraných článků z celostátních deníků doplněná o zjištění kvalitativní analýzy příspěvků a videí v nových médiích mimo jiné ukazuje, že SLDB je v médiích často prezentováno skrze diskurz, který jsme v této práci označili jako nacionální, a že procesy identitární mobilizace nabývají během cenzu specifických podob, přestože pravděpodobně nejsou omezena pouze na samotné období sčítání.
Název v anglickém jazyce
Collective Identities in the Media Representation of the Population and Housing Census 2011
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the representation of national and ethnic identity categories in media texts during the Population and Housing Census 2011. Census is understood here as means of constructing collective identities not as clearly pre-defined categories but as socially and media shaped parts of an individual identity. The aim of this study is thus to analyze media representations of Population and Housing Census 2011 as an event that highlights the negotiation of collective identities and the processes of the so called "identitary mobilization". Quantitative analysis of selected articles from national newspapers enriched by findings of qualitative analysis of comments and videos from the new media shows, among others, that the Census is often represented through a kind of media discourse called national in this paper and that the processes of identitary mobilization acquire specific forms during the Census, although probably not limited to its actual period.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Naše společnost
ISSN
1214-438X
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
50-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—