Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sparťanská šlechta. Elita proti všem.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F14%3A43922969" target="_blank" >RIV/49777513:23330/14:43922969 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sav.sk/journals/uploads/10301102Susta%20-%20Parizkova%20-%20OK.pdf" target="_blank" >http://www.sav.sk/journals/uploads/10301102Susta%20-%20Parizkova%20-%20OK.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sparťanská šlechta. Elita proti všem.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Identita je formována jako individuální biografie zakotvená v sociálním a historickém kontextu. Identita fotbalového fanouška je ovlivňována dvěma dimenzemi. Je definována příslušností ke konkrétnímu fotbalovému klubu a procesem vytváření hranic mezi "my" a "oni". V této studii analyzujeme identitu fotbalových fanoušků a význam labelu konkrétního fotbalového klubu během jejího formování. Základem k této studii byl etnografický výzkum fanoušků fotbalového klubu AC Sparta Praha. Ukazujeme, jak je identitafanouška vyjadřována skrze jednání a symbolickou deklaraci příslušnosti k fotbalovému klubu. Sparťan je osoba, která aktivně a intenzivně podporuje fotbalový tým a vytváří atmosféru na fotbalovém stadionu. Takto vymezená identita zároveň obsahuje elitářské pojetí sebe sama, a to navzdory existujícímu stigmatu sparťanských fotbalových fanoušků. Hranice definování těch druhých jsou vytvářeny v několika dimenzích.

  • Název v anglickém jazyce

    Spartan Aristocracy. The Elite Against all.

  • Popis výsledku anglicky

    Identity is formed as individual biography rooted in a social and historical context. Football fan identity is shaped by two dimensions. It is created by affiliation to a particular football club and by the process of defining the boundaries between us and them. This article analyzes the identity of a football fan and labels the particular importance of the football club during its formation. Based on ethnographic research of fans of the AC Sparta football club, the article shows how fan identity is expressed both as an action and symbolic declaration of affiliation with the club. The Spartan is a person who actively and intensively supports the team and creates atmosphere at the football stadium. Moreover, this identity involves a self-concept of elitism despite the existing stigma of Spartan's football fans. Boundaries defining the others are created in different ways.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SOCIOLOGIA

  • ISSN

    0049-1225

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    579-598

  • Kód UT WoS článku

    000349020600005

  • EID výsledku v databázi Scopus