Politika poloveřejnosti. Narativní analýza sporů o demolici Domu hrůzy u Radbuzy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F14%3A43924958" target="_blank" >RIV/49777513:23330/14:43924958 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/0B07aYGyh_XCgUkcxcFVYaUJTbFU/view?usp=sharing" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/0B07aYGyh_XCgUkcxcFVYaUJTbFU/view?usp=sharing</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Politika poloveřejnosti. Narativní analýza sporů o demolici Domu hrůzy u Radbuzy
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace je věnována příběhu Kulturního domu Inwest v Plzni, na jehož pozadí se autorka snaží vymezit pojem poloveřejnost, resp. poloveřejný prostor. Věnuje se fenoménu přivlastnění čili apropriace prostoru a zamýšlí se nad nakládáním s veřejným prostorem v souvislosti se změnami po roce 1989, přičemž naznačuje, jak neoliberální diskurz ovlivňuje nazírání na prostor. Mezi hlavní důvody demolice stavby uváděné ve sporech o reprezentaci prostoru a definici daného místa patřily komunistická minulost objektu, potřeba rozvoje města, nečistota a esteticky nevyhovující vzhled budovy. Implicitní předpoklady elitního diskurzu městského rozvoje ovšem byly narušeny pro mnohé aktéry překvapivým stanoviskem protestujících proti demolici: "Dům hrůzy k Plzni patřil." Jak tato transgrese (protesty byly vnímány jako narušení diskurzivního řádu) tak překvapení, které vyvolala vypovídá mnohé o dnešní dominantní konceptualizaci veřejného prostoru. V tomto pojetí se totiž skrývají exkluzivní představy veř
Název v anglickém jazyce
Politics of semi-publics. Narrative analysis of struggles over the demolition of the House of horror
Popis výsledku anglicky
The publication deals with the story of the House of culture in Pilsen and seeks to define the concept of semi-public and semi-public space. It studies the appropriation of space and the uses of public space after 1989 and shows how the neoliberal discourse affects the ways of spatial interpretation. The main official reasons for the demolition were the communist legacy of the construction, the need for development, impurity and esthetic qualities of the building. The implicit assumptions of the elite discourse were however challenged by the surprising resistance of many inhabitants of the city: "The House of Horror was an integral part of Pilsen." This transgression as well as the response to it reveal the dominant conceptualization of the public space with its exclusionary concept of the public. This conception has been the basis for a politics of semi-public and production of semi-public space. The author draws her insights from her field research and interviews conducted with the i
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7239-320-6
Počet stran knihy
115
Název nakladatele
Nakladatelství Doplněk
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—