Specifika vzdělávání v prostředí totální instituce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F15%3A43926819" target="_blank" >RIV/49777513:23330/15:43926819 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika vzdělávání v prostředí totální instituce
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělávání jako takové není výsadou majoritní společnosti, ale své uplatnění nalézá i v oblastech, které na první pohled vypadají jako oblasti vzděláváním opomíjeny, jako je například vězení. Tento příspěvek se zabývá problematikou vzdělávání v prostředítotální instituce, tedy instituce řízené dle určitých pravidel, v rámci které existují dvě nepropustné skupiny subjektů, jejímž reprezentantem je právě vězení. Cílem tohoto textu je popsat systém vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody v prostředí České republiky, poukázat na význam vzdělávacího systému ve vězeňském prostředí, dotknout se legislativních opor procesu vzdělávání ve vězení a uvést příklad praktické implementace vzdělávacího procesu a jeho metod v rámci vybrané české věznice.
Název v anglickém jazyce
Specifics of education in the total institution
Popis výsledku anglicky
Education is not the privilege of the major society, but its use is found in areas that at first glance seem overlooked by educational system, such as a prison is. This paper deals with the issue of education in an environment of total institution, whichis an institution following certain rules, under which there are two different groups of subjects. Representative of this total institution is a prison. The aim of this paper is to describe the system of education of people in prison in the Czech Republic, to highlight the importance of the educational system existence in the prison environment, to touch legislative provisions of the process of education in prison and to give an example of the educational process and methods practical implementation within the selected Czech prison.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů