Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Básně jako slovní obrazy a morální účinek poezie: imitace či adaptace klasické estetiky v alžbětinské poetice?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F16%3A43926122" target="_blank" >RIV/49777513:23330/16:43926122 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Básně jako slovní obrazy a morální účinek poezie: imitace či adaptace klasické estetiky v alžbětinské poetice?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie na příkladě alžbětinské poetiky a dramatu (konkrétně vybraných aspektů děl Sidneyho, Spensera, Puttenhama, Shakespeara a Jonsona) analyzuje vztah anglické renesance k antickým vzorům. Ve všech analyzovaných případech se ukazuje dvojaký vztah k antické tradici, která slouží coby model nápodoby, avšak tato adaptace klasických vzorů se zároveň stává prostředkem posílení renomé anglického jazyka a kultury, a tím i společenské autonomie Anglie obecně. Klasičtí autoři tak poskytují alžbětincům argumenty pro apologii poezie a souběžně s profesionalizací literární kultury je ustavována pozice politicky i kulturně samostatné země, a to právě skrze literaturu.

  • Název v anglickém jazyce

    Poems as "speaking pictures" and moral task of poetry: imitation or adaption of classical aesthetics in Elizabethan poetics

  • Popis výsledku anglicky

    The study analyze the Elizabethan relation ship to classical poetics on the basis of works of Philip Sidney, Edmund Spenser, George Puttenham, William Shakespeare and Ben Jonson. The Renaissance poet is perceived as a complex figure in the Elizabethan context, an ideal person - not just the creator of fictional worlds, but an excellent rhetorician, morally firm and an intellectual, learned in art and literary culture. Poesy then is not just an initiator of delight: it sets forth a moral example (important for its social and political impact), provides a source of education to readers and cultivates a national (as well as, in these times, a popular) language.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interkulturalita v jazyce, literatuře a vzdělání

  • ISBN

    978-80-7560-019-6

  • ISSN

    2336-5307

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    191-206

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    FF UPCE, Pardubice

  • Datum konání akce

    9. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku