Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čínská krize 1897-1898. Velká Británie v boji o železniční koncese

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F16%3A43928635" target="_blank" >RIV/49777513:23330/16:43928635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čínská krize 1897-1898. Velká Británie v boji o železniční koncese

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Boj o koncese v Číně byl důležitým faktorem, ovlivňujícím krizi v Číně v letech 1897/1898. Velká Británie hrála od počátku výstavby železnic v zemi rozhodující úlohu, důležitou se pro ni staly založení Imperial Railways of China a podpora mocného místokrále Li Chung-čanga. Reálné limity britského vlivu se ukázaly v době boje o koncese a sféry vlivu v Říši středu, kdy Londýn musel uznat zájmy svých dvou soupeřů - Ruska a Německa. Velká Británie však i tak dokázala naplnit své zájmy.

  • Název v anglickém jazyce

    Chinese Crisis 1897-1898. Great Britain at the Fight for the Railway Concessions

  • Popis výsledku anglicky

    The struggle for railway concessions was very important factor influencing the China crisis 1897/98. As to the railways' construction, Great Britain played leading role since the very beginnig (Shanghai - Woosung Railway, built 1874/76). The founding of Imperial Railways of China and the support of mighty viceroy Li Hongzhang had extraordinary importance for the construction of railways. The real partition of China into the spheres of influence of Great Powers brought some limits to the British activities. The rivalry between Great Britain and Russia affected the construction of the North China Railway, likewise the controversy between Great Britain and Germany left its marks on the financing and the construction of the railway connecting Shanghai with Nanjing. Despite of varions obstacles, the British "railway policy" reached its aims.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-12431S" target="_blank" >GA13-12431S: Politické a hospodářské zájmy Velké Británie a Německa v Číně 1894-1914</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historický obzor. Časopis pro výuku dějepisu a popularizaci historie

  • ISSN

    1210-6097

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    64-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus