Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Though this be madness, yet there is method in't: Eduard Vojan's Hamlet on the first Czech stage

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F16%3A43930512" target="_blank" >RIV/49777513:23330/16:43930512 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Though this be madness, yet there is method in't: Eduard Vojan's Hamlet on the first Czech stage

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Eduard Vojan (1853-1920) was the leading actor at the National Theatre, and a member there from 1888 to 1920. Although he was initially placed in supporting roles (e.g., Douglas in Henry IV, Demetrius in A Midsummer Night's Dream, Horatio and Fortinbras in Hamlet), he gradually came to be a pillar of the Czech stage through his strong will, diligence and precision, while placing an emphasis on the methods of psychological realism. His immersion into the psyche of the characters, supported by eloquent mimicry and supporting dramatic diction, ranked him among the most prominent members of Czech theatre of the time. Vojan's roles were characterised by grandeur, humanity and, partially, irony. The greatness of his performances gave Vojan's characters a fresh and novel dimension and compactness.

  • Název v anglickém jazyce

    Though this be madness, yet there is method in't: Eduard Vojan's Hamlet on the first Czech stage

  • Popis výsledku anglicky

    Eduard Vojan (1853-1920) was the leading actor at the National Theatre, and a member there from 1888 to 1920. Although he was initially placed in supporting roles (e.g., Douglas in Henry IV, Demetrius in A Midsummer Night's Dream, Horatio and Fortinbras in Hamlet), he gradually came to be a pillar of the Czech stage through his strong will, diligence and precision, while placing an emphasis on the methods of psychological realism. His immersion into the psyche of the characters, supported by eloquent mimicry and supporting dramatic diction, ranked him among the most prominent members of Czech theatre of the time. Vojan's roles were characterised by grandeur, humanity and, partially, irony. The greatness of his performances gave Vojan's characters a fresh and novel dimension and compactness.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-14048S" target="_blank" >GA13-14048S: Angloamerická dramatická tvorba v českých divadlech v době první světové války</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hradec Králové Journal of Anglophone Studies

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    92-99

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus