Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

With Kafka in the spa. Non-literary texts on stage: an action- and production-oriented pedagogical drama procedure to understand foreign-language literature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F17%3A43950823" target="_blank" >RIV/49777513:23330/17:43950823 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Mit Kafka auf Kur. Nicht-literarische Texte auf der Bühne: ein handlungs- und produktionsorientiertes dramapädagogisches Verfahren zur Erschließung fremdsprachlicher Literatur.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Beitrag stellt zunächst das Potential dramapädagogischer Verfahren, besonders von Dramatisierungen, die durch intertextuelle Wiederholung, Medien- und Gattungswechsel bestimmt werden, als produktive Formen der Literaturinterpretation für den fremdsprachlichen Literaturunterricht heraus. Folgend wird am Beispiel einer Drama-Werkstatt zur Inszenierung zweier Kafka-Schauspiele der besondere Wert der Dramatisierung (vorwiegend) nichtliterarischer Schriften eines Autors (Briefe, Tagebücher), die in intensiver Wechselbeziehung zu seinem literarischen Werk stehen, für ein vertieftes Verständnis des literatursoziologischen Kontexts seiner Literaturproduktion und dadurch auch seiner literarischen Schriften selbst herausgearbeitet.

  • Název v anglickém jazyce

    With Kafka in the spa. Non-literary texts on stage: an action- and production-oriented pedagogical drama procedure to understand foreign-language literature

  • Popis výsledku anglicky

    The article first deals with the potential of pedagogical drama procedures, in particular dramatizations, determined by intertextual repetition, change of media and genre, as productive forms of literature interpretation for lessons in foreign language literature. Following, by means of a drama workshop on the staging of two Kafka dramas the special value of dramatizing (predominantly) non-literary writings of an author (letters, diaries), being in intense interrelationship with his literary work is demonstrated, aimed at a deeper understanding of the literary sociological context of his literary production and thereby also of his literary writings themselves.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache

  • ISSN

    1803-4411

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    15-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus