Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

“Never such innocence again…”: English and American Drama on the Czech Stage during the Great War

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F18%3A43953736" target="_blank" >RIV/49777513:23330/18:43953736 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pdf.uhk.cz/hkjas/pi/pi_5-2-2018.php" target="_blank" >http://pdf.uhk.cz/hkjas/pi/pi_5-2-2018.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    “Never such innocence again…”: English and American Drama on the Czech Stage during the Great War

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The outbreak of the Great War afflicted the sphere of culture, and theatre was no exception. Although the common denominator was the bewilderment that followed the declaration of war and subsequent mobilization that paralysed economic and social life, the reactions of individual theatres differed. This article examines the English and American theatre repertoire in Czech theatres between the years 1914–1918, in which the work of English playwrights clearly prevailed. Shakespeare was by far the most commonly performed author. The number of Shakespearean performances peaked in 1916, when the world commemorated the three hundredth anniversary of Shakespeare’s death. Other playwrights included G. B. Shaw, William Somerset Maugham, Jevan Brandon Thomas, Chester Bailey Fernald, John Galsworthy, William Schwenck Gilbert, and Oscar Wilde. Furthermore, it will be argued that theatre functioned not only as an antidote to the world of politics but also as a powerful tool for understanding of national identity.

  • Název v anglickém jazyce

    “Never such innocence again…”: English and American Drama on the Czech Stage during the Great War

  • Popis výsledku anglicky

    The outbreak of the Great War afflicted the sphere of culture, and theatre was no exception. Although the common denominator was the bewilderment that followed the declaration of war and subsequent mobilization that paralysed economic and social life, the reactions of individual theatres differed. This article examines the English and American theatre repertoire in Czech theatres between the years 1914–1918, in which the work of English playwrights clearly prevailed. Shakespeare was by far the most commonly performed author. The number of Shakespearean performances peaked in 1916, when the world commemorated the three hundredth anniversary of Shakespeare’s death. Other playwrights included G. B. Shaw, William Somerset Maugham, Jevan Brandon Thomas, Chester Bailey Fernald, John Galsworthy, William Schwenck Gilbert, and Oscar Wilde. Furthermore, it will be argued that theatre functioned not only as an antidote to the world of politics but also as a powerful tool for understanding of national identity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60204 - General literature studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hradec Králové Journal of Anglophone Studies

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    101-110

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus