Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The UAE Tour, cycling stars, and Twitter: Tweeting as part of promoting the host country

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F21%3A43959941" target="_blank" >RIV/49777513:23330/21:43959941 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/pdf/10.2478/pcssr-2021-0019" target="_blank" >https://sciendo.com/pdf/10.2478/pcssr-2021-0019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/pcssr-2021-0019" target="_blank" >10.2478/pcssr-2021-0019</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The UAE Tour, cycling stars, and Twitter: Tweeting as part of promoting the host country

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using the example of the 2019 inaugural UAE Tour, this study demonstrates how cycling stars indirectly promote countries hosting globally watched sporting events through their Twitter accounts. This study presents a qualitative and quantitative content analysis of the Twitter activity of selected cycling stars. However, this promotion is only a secondary result of their activity on social media; professional athletes use their Twitter accounts as a platform for self-presentation and to show their daily lives to fans. If the athletes are active on social media, it is almost impossible for them to avoid speaking about the host countries, indirectly evaluate them, and provide information about them to their followers. While sports celebrities’ social media profiles are a limited space for the promotion of host countries, they can also help improve the image of the countries and present them in a positive light. Of course, political leaders use countless public or sports diplomacy tools to promote their countries abroad, and online platforms are not necessarily a key element in the promotion of their international image.

  • Název v anglickém jazyce

    The UAE Tour, cycling stars, and Twitter: Tweeting as part of promoting the host country

  • Popis výsledku anglicky

    Using the example of the 2019 inaugural UAE Tour, this study demonstrates how cycling stars indirectly promote countries hosting globally watched sporting events through their Twitter accounts. This study presents a qualitative and quantitative content analysis of the Twitter activity of selected cycling stars. However, this promotion is only a secondary result of their activity on social media; professional athletes use their Twitter accounts as a platform for self-presentation and to show their daily lives to fans. If the athletes are active on social media, it is almost impossible for them to avoid speaking about the host countries, indirectly evaluate them, and provide information about them to their followers. While sports celebrities’ social media profiles are a limited space for the promotion of host countries, they can also help improve the image of the countries and present them in a positive light. Of course, political leaders use countless public or sports diplomacy tools to promote their countries abroad, and online platforms are not necessarily a key element in the promotion of their international image.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Physical Culture and Sport. Studies and Research

  • ISSN

    2081-2221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    91

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    59-71

  • Kód UT WoS článku

    000696999300006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85116003469