Ball-handling skill assessment rating scale for children: a preliminary investigation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F03%3A00000002" target="_blank" >RIV/49777513:23420/03:00000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ball-handling skill assessment rating scale for children: a preliminary investigation
Popis výsledku v původním jazyce
For children, ball-handling skills are essential for the execution of many motor tasks. The purpose of this study was to develop the Guttman scale on ball-handling skill by means of Rasch analysis. The subjects were children 9 to 11 years old in urban public schools in the Czech Republic. Thirty one children (15 girls and 16 boys) participated in preliminary evaluation sessions and seventy four children were selected (57 girls and 17 boys) for the main study. Test performance for all children on the scale was subjected to analysis for fit to a theoretical Rasch measurement model. The Guttman scale developed in this study describes the amount of ball-handling skill of the children. The results indicate that this scale is relatively homogenous with respect to its content. In addition, Rasch analysis in the evaluation of motor skills was examined. According to our results we can conclude the Rasch model is a very powerful instrument in human movement assessment.
Název v anglickém jazyce
Ball-handling skill assessment rating scale for children: a preliminary investigation
Popis výsledku anglicky
For children, ball-handling skills are essential for the execution of many motor tasks. The purpose of this study was to develop the Guttman scale on ball-handling skill by means of Rasch analysis. The subjects were children 9 to 11 years old in urban public schools in the Czech Republic. Thirty one children (15 girls and 16 boys) participated in preliminary evaluation sessions and seventy four children were selected (57 girls and 17 boys) for the main study. Test performance for all children on the scale was subjected to analysis for fit to a theoretical Rasch measurement model. The Guttman scale developed in this study describes the amount of ball-handling skill of the children. The results indicate that this scale is relatively homogenous with respect to its content. In addition, Rasch analysis in the evaluation of motor skills was examined. According to our results we can conclude the Rasch model is a very powerful instrument in human movement assessment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F02%2FP133" target="_blank" >GP406/02/P133: Modelování teoretických konceptů učení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
II congreso mundial de ciencias de la actividad física y el deporte
ISBN
84-688-3736-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
85-89
Název nakladatele
Universitad de Granada
Místo vydání
Granada
Místo konání akce
Granada
Datum konání akce
12. 11. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—