Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvořivě k rozvoji učitelských kompetencí

Popis výsledku

Příspěvek se zabývá problematikou učitelských kompetencí v základním a odborném vzdělávání. Kompetence se stávají nejdůležitějším atributem inovace a modernizace vzdělávacího procesu. Pomocí orientačního výzkumu byly zjišťovány postoje učitelů škol v regionu k učitelským kompetencím. Byla použita dotazníková metoda doplněná řízeným rozhovorem. Výsledky výzkumu byly použity při stanovení pořadí nejdůležitějších kompetencí. Nejdůležitější kompetence byly následně upřesněny. Z výzkumu vyplynulo, že respondenti považují za nejdůležitější kompetence odborné a dále didaktické. V závěru příspěvku je proto uvedena možnost tvořivého přístupu k rozvoji učitelských didaktických kompetencí. Je využita metoda didaktických případových studií. Tento tvořivý přístup je používán již u studentů učitelských studijních programů v prezenčním studiu. Úspěšně je aplikován i v celoživotním vzdělávání.

Klíčová slova

educationteaching competencesdidactic competencespedagogical researchcreativity

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creative approach to development of teacher competences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with teaching competences in basic and specialized education. competences are becoming the most important attribute of innovation and modernization of the educational process. The purpose of own research was to study the attitudes of teachers in the Pilsen region to teaching competences by means of questionnaires followed by controlled discussion. The results of the research were used to determine the teaching competences hierarchy. The most important competences were later specified ingreater detail. The research showed that the respondents regarded specialist and didactic competences as the most important. In its conclusion the paper deals with the creative approach to the development of teaching competences using the method of didactic case studies. This creative approach is being applied in the full-time study programmes for future teachers as well as in lifelong education.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative approach to development of teacher competences

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with teaching competences in basic and specialized education. competences are becoming the most important attribute of innovation and modernization of the educational process. The purpose of own research was to study the attitudes of teachers in the Pilsen region to teaching competences by means of questionnaires followed by controlled discussion. The results of the research were used to determine the teaching competences hierarchy. The most important competences were later specified ingreater detail. The research showed that the respondents regarded specialist and didactic competences as the most important. In its conclusion the paper deals with the creative approach to the development of teaching competences using the method of didactic case studies. This creative approach is being applied in the full-time study programmes for future teachers as well as in lifelong education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Technical creativity in school's curricula with the form of project learning "From idea to the product" : from the kindergarten to the technical faculty

  • ISBN

    978-961-6728-01-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Somaru

  • Místo vydání

    Portorož

  • Místo konání akce

    Portorož

  • Datum konání akce

    18. 4. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

Základní informace

Druh výsledku

D - Stať ve sborníku

D

CEP

AM - Pedagogika a školství

Rok uplatnění

2008