Creative thinking of primary school
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F10%3A00503885" target="_blank" >RIV/49777513:23420/10:00503885 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creative thinking of primary school
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays, the creativity and creative thinking development are becoming one of the main teaching goals of the education programmes in all kinds of schools. One of the questions under debate in the field of creativity is how to improve its standard. Whentesting the creative skills, people usually use bibliographic and personal questionnaires, non-testing methods, dialogue, projective techniques, appraisal of creative activity and products, questionnaires for creative atmosphere factors, testing batteries and multidimensional projects, experimental and research methods for specific topics or different identification means (e.g. test of productive thinking, test of scientific thinking, test for creative types defining etc.). This article deals with the research of creative skills within the project Nonverbal creativity in technical education carried out within the scope of grant GAČR 406/07/0109. This project deals with the research of nonverbal creativity and at the same time it will tr
Název v anglickém jazyce
Creative thinking of primary school
Popis výsledku anglicky
Nowadays, the creativity and creative thinking development are becoming one of the main teaching goals of the education programmes in all kinds of schools. One of the questions under debate in the field of creativity is how to improve its standard. Whentesting the creative skills, people usually use bibliographic and personal questionnaires, non-testing methods, dialogue, projective techniques, appraisal of creative activity and products, questionnaires for creative atmosphere factors, testing batteries and multidimensional projects, experimental and research methods for specific topics or different identification means (e.g. test of productive thinking, test of scientific thinking, test for creative types defining etc.). This article deals with the research of creative skills within the project Nonverbal creativity in technical education carried out within the scope of grant GAČR 406/07/0109. This project deals with the research of nonverbal creativity and at the same time it will tr
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0109" target="_blank" >GA406/07/0109: Nonverbální tvořivost v technické výchově</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Technical Creativity in School's Curricula with the Form of Project Learning "From Idea to the Product" - from the kindergarten to the technical faculty
ISBN
978-961-6728-09-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Somaru
Místo vydání
Ljublajana
Místo konání akce
Portorož
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—