Psycho-didactic concept of school assessment - changes in pupil evaluation and error treatment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F10%3A43916924" target="_blank" >RIV/49777513:23420/10:43916924 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Psycho-didactic concept of school assessment - changes in pupil evaluation and error treatment
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with school assessment and the treatment or error. Contemporary curricular reform stresses the formative function of assessment; it means assessment contributes to the growth of pupil's personality, his cognitive and personal development. It covers the treatment of error, where learner autonomy is enhanced as well as his responsibility for the learning process, its results and assessment.
Název v anglickém jazyce
Psycho-didactic concept of school assessment - changes in pupil evaluation and error treatment
Popis výsledku anglicky
This paper deals with school assessment and the treatment or error. Contemporary curricular reform stresses the formative function of assessment; it means assessment contributes to the growth of pupil's personality, his cognitive and personal development. It covers the treatment of error, where learner autonomy is enhanced as well as his responsibility for the learning process, its results and assessment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia edukacyjne
ISSN
1233-6688
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
157-168
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—