Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison virtual and real electronic measurements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43896647" target="_blank" >RIV/49777513:23420/11:43896647 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison virtual and real electronic measurements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution deals with comparison of possibilities of realization basic electrotechnic and electronic measurements. Real parts of machines and measuring devices can be used for developing real knowledge and experiences. Nevertheless, this method requires equipped laboratories, maintenance of laboratory tools and devices. Also requirements on safety of work and experienced staff are very high. This experience can be gained in a model environment of reality through various kits. Components of some modern kits can be connected to computer, they are resistant to wrong usage but they do not provide real idea about elements used and way of their interconnection. Transition of experiments and measurements into virtual reality is the last possibility.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison virtual and real electronic measurements

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution deals with comparison of possibilities of realization basic electrotechnic and electronic measurements. Real parts of machines and measuring devices can be used for developing real knowledge and experiences. Nevertheless, this method requires equipped laboratories, maintenance of laboratory tools and devices. Also requirements on safety of work and experienced staff are very high. This experience can be gained in a model environment of reality through various kits. Components of some modern kits can be connected to computer, they are resistant to wrong usage but they do not provide real idea about elements used and way of their interconnection. Transition of experiments and measurements into virtual reality is the last possibility.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Technical creativity in school's curricula with the form of project learning ?From idea to the product?

  • ISBN

    978-961-6728-19-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    57-62

  • Název nakladatele

    Založba Somaru, d.o.o

  • Místo vydání

    Ljubljana

  • Místo konání akce

    Portorož

  • Datum konání akce

    20. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku