Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A New Approach to Measuring of Computer Literacy at the UWB

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43898424" target="_blank" >RIV/49777513:23420/11:43898424 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A New Approach to Measuring of Computer Literacy at the UWB

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, computer literacy is one of the required conditions demanded by an employer, who wants to success in today's labour market. Unfortunately a so called necessary minimum of knowledge is not exactly defined. Computer literacy is an important partof basic education in the Czech Republic. Our educators face a difficult issue of assessing a level of computer literacy among our students. Because of that, this case study compares two tools used for testing of computer literacy. We selected two testing tools for this study, the Original Testing System (OTS) and the Modified Testing System (MTS), and then investigated them thoroughly by quantitative comparison. This quantitative comparison of those testing tools was done using data collected from a freshman-level Word and Excel course in fall 2010 semester in the University of West Bohemia (UWB). Comparison was based on an analysis of the performance of 138 students attending this course.

  • Název v anglickém jazyce

    A New Approach to Measuring of Computer Literacy at the UWB

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, computer literacy is one of the required conditions demanded by an employer, who wants to success in today's labour market. Unfortunately a so called necessary minimum of knowledge is not exactly defined. Computer literacy is an important partof basic education in the Czech Republic. Our educators face a difficult issue of assessing a level of computer literacy among our students. Because of that, this case study compares two tools used for testing of computer literacy. We selected two testing tools for this study, the Original Testing System (OTS) and the Modified Testing System (MTS), and then investigated them thoroughly by quantitative comparison. This quantitative comparison of those testing tools was done using data collected from a freshman-level Word and Excel course in fall 2010 semester in the University of West Bohemia (UWB). Comparison was based on an analysis of the performance of 138 students attending this course.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    97-104

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus