Mental hygiene problems of students in sports classes of primary schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43898436" target="_blank" >RIV/49777513:23420/11:43898436 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mental hygiene problems of students in sports classes of primary schools
Popis výsledku v původním jazyce
Special training of sports talents has its risks. We have focused our research on the issue of neuroticism in pupils in sports classes as a result of the increased burden that they face. In this research will build on the concept of the Eysencks' neuroticism as predisposition to neurotic breakdown. The sample consisted of 615 respondents aged 11-14 years, including 315 children's of sports classes (77 children - swimming classes, 80 children - track-and-field athletics, 82 - hockey classes, 78 children- football class) and 300 children in control group classes. We found that the school sports classes are really overloaded and that they often violated principles of mental hygiene, both by parents and by teachers.
Název v anglickém jazyce
Mental hygiene problems of students in sports classes of primary schools
Popis výsledku anglicky
Special training of sports talents has its risks. We have focused our research on the issue of neuroticism in pupils in sports classes as a result of the increased burden that they face. In this research will build on the concept of the Eysencks' neuroticism as predisposition to neurotic breakdown. The sample consisted of 615 respondents aged 11-14 years, including 315 children's of sports classes (77 children - swimming classes, 80 children - track-and-field athletics, 82 - hockey classes, 78 children- football class) and 300 children in control group classes. We found that the school sports classes are really overloaded and that they often violated principles of mental hygiene, both by parents and by teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
School and Health 21 : Health Literacy Through Education
ISBN
978-80-210-5720-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
259-270
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
27. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—