Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formální odlišnost v multimediálním artefaktu a s ním spojená proměna narativu díla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43917385" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43917385 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Formální odlišnost v multimediálním artefaktu a s ním spojená proměna narativu díla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek referuje o částečných výsledcích výzkumu se zaměřením na proměnu narativu u dynamického multimediálního artefaktu podbarveného různou zvukovou stopou. Variabilita multimediálních obrazů má zásadní vliv na kultivaci vizuální gramotnosti a procespoznávání. Výzkum je založen na kvalitativní analýze výpovědí respondentů popisujících, jak se lišil jejich zážitek po zhlédnutí dvou animací, jejichž vizuální forma byla totožná, ale zvuková stopa se změnila. Výzkum navazuje na koncept multimodality arozmanité gramotnosti (multiliteracy). Výsledky analýzy ukazují, že narativ spojený s verzemi artefaktu se podstatně liší, a to jak na úrovni významové, tak prožitkové.

  • Název v anglickém jazyce

    Formal distinction in multimedia artifact and related change of narrative concept

  • Popis výsledku anglicky

    The paper reports on partial results of research focusing on the transformation of narrative for dynamic multimedia artefact infused different soundtrack. Variability of multimedia images has a important impact on the cultivation of visual literacy and learning process. The research is based on qualitative analysis of respondents' answers describing how different was their experience after viewing two animations presenting identical visual form, but the soundtrack was changed. The research follows on the concept of multimodality and multimodal literacy (multiliteracy). Results of the analysis show that the narrative associated with artifact versions differ significantly, both at the level of meaning and experiential.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0945" target="_blank" >GA406/09/0945: Použití hypermédií a programů pro pojmové mapování a tvorbu storyboardů k analýze a rekonstrukci audiovizuálního sdělení v mediální výchově</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Children's Identity, Culture and Media in Visegrad Context : proceedings of the international academic conference

  • ISBN

    978-80-7043-504-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    144-149

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    15. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku