Formální odlišnost v multimediálním artefaktu a s ním spojená proměna narativu díla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43917385" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43917385 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Formální odlišnost v multimediálním artefaktu a s ním spojená proměna narativu díla
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek referuje o částečných výsledcích výzkumu se zaměřením na proměnu narativu u dynamického multimediálního artefaktu podbarveného různou zvukovou stopou. Variabilita multimediálních obrazů má zásadní vliv na kultivaci vizuální gramotnosti a procespoznávání. Výzkum je založen na kvalitativní analýze výpovědí respondentů popisujících, jak se lišil jejich zážitek po zhlédnutí dvou animací, jejichž vizuální forma byla totožná, ale zvuková stopa se změnila. Výzkum navazuje na koncept multimodality arozmanité gramotnosti (multiliteracy). Výsledky analýzy ukazují, že narativ spojený s verzemi artefaktu se podstatně liší, a to jak na úrovni významové, tak prožitkové.
Název v anglickém jazyce
Formal distinction in multimedia artifact and related change of narrative concept
Popis výsledku anglicky
The paper reports on partial results of research focusing on the transformation of narrative for dynamic multimedia artefact infused different soundtrack. Variability of multimedia images has a important impact on the cultivation of visual literacy and learning process. The research is based on qualitative analysis of respondents' answers describing how different was their experience after viewing two animations presenting identical visual form, but the soundtrack was changed. The research follows on the concept of multimodality and multimodal literacy (multiliteracy). Results of the analysis show that the narrative associated with artifact versions differ significantly, both at the level of meaning and experiential.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0945" target="_blank" >GA406/09/0945: Použití hypermédií a programů pro pojmové mapování a tvorbu storyboardů k analýze a rekonstrukci audiovizuálního sdělení v mediální výchově</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Children's Identity, Culture and Media in Visegrad Context : proceedings of the international academic conference
ISBN
978-80-7043-504-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
144-149
Název nakladatele
Západočeská univerzita
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
15. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—