A pedagogy of audio-visual literacy: The promoting and improvement of culture, media and citizenship education in society
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43917899" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43917899 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A pedagogy of audio-visual literacy: The promoting and improvement of culture, media and citizenship education in society
Popis výsledku v původním jazyce
This paper discusses the connections between social and community development that both students and teachers face and the pedagogy of audio-visual literacy. It highlights that a ?citizenship active approach? can be fostered by the reflection, creation,redesign, and remix, of socially engaged audio-visual messages. The pedagogy of audio-visual literacy provides an important framework for enabling students to improve their citizenship and for educators connecting civics and multi-literacies, including media and semiotic pedagogy.
Název v anglickém jazyce
A pedagogy of audio-visual literacy: The promoting and improvement of culture, media and citizenship education in society
Popis výsledku anglicky
This paper discusses the connections between social and community development that both students and teachers face and the pedagogy of audio-visual literacy. It highlights that a ?citizenship active approach? can be fostered by the reflection, creation,redesign, and remix, of socially engaged audio-visual messages. The pedagogy of audio-visual literacy provides an important framework for enabling students to improve their citizenship and for educators connecting civics and multi-literacies, including media and semiotic pedagogy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Creating Communities: Local, National and Global : Proceedings of the fourteenth Conference of the Children's Identity and Citizenship in Europe Erasmus Academic Network
ISBN
978-1-907675-19-5
ISSN
1470-6695
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
327-334
Název nakladatele
CiCe Academic Network project
Místo vydání
London
Místo konání akce
York, United Kingdom
Datum konání akce
24. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—