Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research of Nonverbal Creativity of Pedagogical Workers in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43918116" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43918116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.hrmars.com/admin/pics/1623.pdf" target="_blank" >http://www.hrmars.com/admin/pics/1623.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research of Nonverbal Creativity of Pedagogical Workers in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Creativity is one of the most important aspect s at elementary schools. Partial results of a transversal research of creative abilities at the Czech schools are listed below. 1,500 respondents participated in this research - pupils as well as teachers and future teachers, students of the Faculty of Education. This research was conducted within project Nonverbal Creativity in Technical Education. This project takes place owing to a grant from GAČR 406/07/0109. The principal objective a transversal research of the level of creative abilities in pupils and pedagogical workers, formulating the principles of creative teaching including a historical view. Other objectives include evaluation of the current education schemes and the General Education Programmein terms of creative work and development of a scheme for creative technical works for primary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Research of Nonverbal Creativity of Pedagogical Workers in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Creativity is one of the most important aspect s at elementary schools. Partial results of a transversal research of creative abilities at the Czech schools are listed below. 1,500 respondents participated in this research - pupils as well as teachers and future teachers, students of the Faculty of Education. This research was conducted within project Nonverbal Creativity in Technical Education. This project takes place owing to a grant from GAČR 406/07/0109. The principal objective a transversal research of the level of creative abilities in pupils and pedagogical workers, formulating the principles of creative teaching including a historical view. Other objectives include evaluation of the current education schemes and the General Education Programmein terms of creative work and development of a scheme for creative technical works for primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0109" target="_blank" >GA406/07/0109: Nonverbální tvořivost v technické výchově</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development

  • ISSN

    2226-6348

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PK - Pákistánská islámská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    268-274

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus