The Influence of Binocular Vision on Sensomotor Learning Process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43925060" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43925060 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Influence of Binocular Vision on Sensomotor Learning Process
Popis výsledku v původním jazyce
The principle of the study is to identify a possible descriptively associative relation between sensomotor learning and the quality of binocular vision (stereopsis). The realized research, based on the pilot study (Salcman, V., Benešova, D., Valach, P., Hecová, L. (2012). The influence of binocular vision on sensomotor learning process.), includes the extension of a homogeneous sample of students in sports up to n = 72 and analyzed the visual functions (single binocular vision) and the sensomotor learning proces (mirror drawing). Following statistical processing of the gained data will evaluate significance of the relationship between visual functions and motor learning process.
Název v anglickém jazyce
The Influence of Binocular Vision on Sensomotor Learning Process
Popis výsledku anglicky
The principle of the study is to identify a possible descriptively associative relation between sensomotor learning and the quality of binocular vision (stereopsis). The realized research, based on the pilot study (Salcman, V., Benešova, D., Valach, P., Hecová, L. (2012). The influence of binocular vision on sensomotor learning process.), includes the extension of a homogeneous sample of students in sports up to n = 72 and analyzed the visual functions (single binocular vision) and the sensomotor learning proces (mirror drawing). Following statistical processing of the gained data will evaluate significance of the relationship between visual functions and motor learning process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0038" target="_blank" >EE2.3.30.0038: Nová excelence lidských zdrojů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED 2015 : 9th International Technology, Education and Development Conference : Conference Proceedings
ISBN
978-84-606-5763-7
ISSN
2340-1079
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
2638-2643
Název nakladatele
IATED Academy
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
2. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000398586302097