Contemporary Issues of Music Education Theory and Practice from the Visegrad Countries PhD Students' Point of View, Prague 2015
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43931240" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43931240 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Contemporary Issues of Music Education Theory and Practice from the Visegrad Countries PhD Students' Point of View, Prague 2015
Popis výsledku v původním jazyce
The paper provides a comprehensive insight into the history and goals of the Visegrad musically pedagogic conferences in Prague. It brings the history of these international conferences as a platform for the exchange of theoretical knowledge and practical applications of their inclusion in the music educational practice. We analyze individual training blocks and benefits presented contributions. Special attention is paid to the societal changes in musical education, training and culture among school children and the presentation of the musical pedagogical projects aimed to link the field of music pedagogical theory and practice.
Název v anglickém jazyce
Contemporary Issues of Music Education Theory and Practice from the Visegrad Countries PhD Students' Point of View, Prague 2015
Popis výsledku anglicky
The paper provides a comprehensive insight into the history and goals of the Visegrad musically pedagogic conferences in Prague. It brings the history of these international conferences as a platform for the exchange of theoretical knowledge and practical applications of their inclusion in the music educational practice. We analyze individual training blocks and benefits presented contributions. Special attention is paid to the societal changes in musical education, training and culture among school children and the presentation of the musical pedagogical projects aimed to link the field of music pedagogical theory and practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ars inter culturas
ISSN
2083-1226
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2015
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
293-301
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—