Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktuální přístupy ve výuce reálií (na příkladu reálií Ruska)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F16%3A43928715" target="_blank" >RIV/49777513:23420/16:43928715 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktuální přístupy ve výuce reálií (na příkladu reálií Ruska)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje zpracování aktuálních přístupů ve výuce reálií při inovaci učebního portálu www.ruskerealie.zcu.cz. Analyzuje a v návrzích konkrétních lingvodidaktických úloh demonstruje překonání kognitivního modelu výuky reálií coby souhrnu faktů a směřování k rozvoji interkulturní komunikativní kompetence. Vystihuje posuny důrazu od znalostí k dovednostem a postojům, od deskripce k interpretaci, od konceptu Big-C Culture k small-c culture. Pojmenovává některá specifika ve výuce interkulturní dimenze v cizojazyčném vyučování pro ruský jazyk.

  • Název v anglickém jazyce

    The Processing of Current Approaches in Teaching of Russian Facts

  • Popis výsledku anglicky

    This essay The Processing of Current Approaches in Teaching of Russian Facts describes the innovation of the learning portal www.ruskerealie.zcu.cz. It analyzes and, in proposals of specific linguodidactic tasks, demonstrates the overcome of the cognitive model of teaching culture as a summary of the facts and the direction to the development of the intercultural communicative competence. The essay captures shifts of the emphasis from knowledge to skills and attitudes, from a description to an interpretation, from the concept of Big-C Culture to small-c culture. It identifies some of the specifics in teaching of the intercultural dimension in the foreign language teaching of Russian language.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cizí jazyky

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    38-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus