Specifika vzdělávací oblasti Člověk a svět práce z hlediska potenciálu pro rozvoj digitální gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43932912" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43932912 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-201702-0014_SPECIFIKA_VZDELAVACI_OBLASTI_CLOVEK_A_SVET_PRACE_Z_HLEDISKA_POTENCIALU_PRO_ROZVOJ_DIGITALNI_GRAMOTNOSTI.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-201702-0014_SPECIFIKA_VZDELAVACI_OBLASTI_CLOVEK_A_SVET_PRACE_Z_HLEDISKA_POTENCIALU_PRO_ROZVOJ_DIGITALNI_GRAMOTNOSTI.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2017.026" target="_blank" >10.5507/jtie.2017.026</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika vzdělávací oblasti Člověk a svět práce z hlediska potenciálu pro rozvoj digitální gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Autor v článku determinuje ekonomická východiska pro transformaci školství obecně, i z perspektivy vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Analyzuje implementaci inovativních metod a postupů do technického vzdělávání na základních školách v České republice s ohledem na rozvoj digitální gramotnosti. Na praktických příkladech a úlohách pro žáky z realizovaných mezinárodních projektů MaSciL (Mathematics and Science for Life ) a World of Work ukazuje implementaci výzkumného procesu a badatelské výuky. Pojetí vzdělávací oblasti Člověk a svět práce je podloženo výsledky mezinárodního šetření.
Název v anglickém jazyce
Specifics of educational field Man and the World of Work in relation to the potential for developing digital literacy
Popis výsledku anglicky
Economic changes reflects the possibilities of implementing innovative methods and processes in technical education at primary schools in the Czech Republic, considering the development of digital literacy. The practical examples and tasks for pupils from the implemented international projects MaSciL (Mathematics and Science for Life ) and WoW (World of Work) demonstrate the implementation of the research process and inquiry-based instruction. The multidisciplinary approach to the educational area World and Work is supported by the results of the international survey aimed on comparing the contents of educational plans in the Czech Republic, Slovakia and Germany.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
155-169
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—