Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role of Studying at the Faculty of Education in the Process of Forming the Future Teacher's Professional Identity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43949705" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43949705 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ocerint.org/intcess18_e-publication/papers/290.pdf" target="_blank" >http://www.ocerint.org/intcess18_e-publication/papers/290.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Role of Studying at the Faculty of Education in the Process of Forming the Future Teacher's Professional Identity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes partial results of the research implemented by the support of the SGS-2016-063 project – Studying at the Faculty of Education as a place for forming future teacher&apos;s professional identity. The study focuses on how the professional identity of future teachers is developed and what blocks this development. Identity is a psychosocial construct, it is the result of a dialectical relationship between an individual and society. It is created and changed by social relationships. Therefore, the research focuses on the course of study at the Faculty of Education in terms of interaction between students and university teachers. From a methodological point of view, this is a mixed research.

  • Název v anglickém jazyce

    Role of Studying at the Faculty of Education in the Process of Forming the Future Teacher's Professional Identity

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes partial results of the research implemented by the support of the SGS-2016-063 project – Studying at the Faculty of Education as a place for forming future teacher&apos;s professional identity. The study focuses on how the professional identity of future teachers is developed and what blocks this development. Identity is a psychosocial construct, it is the result of a dialectical relationship between an individual and society. It is created and changed by social relationships. Therefore, the research focuses on the course of study at the Faculty of Education in terms of interaction between students and university teachers. From a methodological point of view, this is a mixed research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    5th International Conference on Education and Social Sciences Abstracts &amp; Proceedings

  • ISBN

    978-605-82433-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1015-1019

  • Název nakladatele

    OCERINT Publishing

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    5. 2. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000459818500133