Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přístupy k vnitřnímu hodnocení kvality metod výuky na ZČU v Plzni

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43953712" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43953712 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://konference.osu.cz/pdae/dok/2018-1.pdf" target="_blank" >http://konference.osu.cz/pdae/dok/2018-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přístupy k vnitřnímu hodnocení kvality metod výuky na ZČU v Plzni

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Západočeská univerzita v Plzni je jedinou veřejnou vysokoškolskou institucí sídlící v Plzeňském kraji. Na univerzitě je Odbor Kvalita, který odpovídá za vytváření a fungování systému zajišťování kvality vzdělávací a tvůrčí činnosti a souvisejících činností, vnitřního hodnocení kvality vzdělávací a tvůrčí činnosti a souvisejících činností ZČU a každoročně zpracovává zprávy o vnitřním hodnocení kvality. Evaluace výuky je ověřována pravidelným dotazníkovým šetřením (na konci každého semestru). Dotazníky jsou zadávány i vyhodnocovány elektronicky jako součást evaluačního procesu. V letošním roce probíhalo pilotní šetření ESF projektu Západočeské univerzity v Plzni a jeho jedné aktivity zaměřené na „Zkvalitnění vzdělávací činnosti a moderní výukové trendy“ a na následné implementace a reflexe vzdělávání studentů novými metodami výuky. Pilotní šetření se realizovalo v květnu a v červnu roku 2018 formou 44 hloubkových řízených rozhovorů. Výsledkem jsou podrobné analýzy názorů studentů (respondentů) na kvalitu výuky a na jednotlivé metody výuky. Připravuje se i hodnocení výuky samotnými vyučujícími. Zároveň je vytvářen systém vzdělávání akademických pracovníků zaměřený na rozvoj a zkvalitňování metod výuky. Cílem je vytvoření uceleného systému propojení vzdělávání akademických pracovníků v oblasti zvyšování pedagogických kompetencí se zaváděním nových metod výuky do praxe a zohlednění pedagogických kompetencí v rámci kariérního řádu.

  • Název v anglickém jazyce

    Approaches to internal evaluation of teaching methods at UWB in Pilsen

  • Popis výsledku anglicky

    The University of West Bohemia in Plzeň is the only one public higher education institution in the Pilsen Region. The Department of Quality is responsible for creating and operating a quality assurance system for educational and creative activities and related activities and an internal evaluation of the quality of educational and creative activities and related activities of the UWB and annually preparing reports on internal quality assessment. Assessment of the teaching is verified by a regular questionnaire survey (at the end of each semester). Questionnaires are entered and evaluated electronically as part of the evaluation process. At present, a pilot project of the ESF project of the University of West Bohemia in Pilsen was realised and one of its activities is focused on &quot;Improving Educational Activities and Modern Educational Trends&quot; and on the subsequent implementation and reflection of student education with new teaching methods. The pilot survey was conducted in May and June 2018 in 44 in-depth interviews. The results analyze in detail the views of the students - respondents on the quality of teaching and on the individual teaching methods. Training is also being prepared by the teachers themselves. At the same time, a system of training of academic staff focused on teaching methods is being developed. The aim is a comprehensive system of interconnection of the education of academic staff in the area of increasing pedagogical competencies with introduction of new teaching methods into practice and taking into account the extension of pedagogical competencies within the framework of the career order.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Otázky evaluace výuky na vysokých školách

  • ISBN

    978-80-7599-024-2

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    77-87

  • Počet stran knihy

    199

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly