Velikonoční zvyky a tradice na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43955586" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43955586 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://files.olympiadatechniky.cz/ot2019-abstracts.pdf" target="_blank" >http://files.olympiadatechniky.cz/ot2019-abstracts.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Velikonoční zvyky a tradice na 1. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se zabývá zvyky a tradicemi spojenými s Velikonocemi, které se považují za nejvýznamnější svátky liturgického roku. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá historií Velikonoc, kde je popsán původ, význam a porovnání oslav v dřívějších dobách a současnosti. Dále charakteristika oslav v České republice, zvyky, tradice a jejich dodržování a kvantitativní průzkumné šetření během velikonočních oslav. Poslední kapitolou teoretické části je porovnání tradic a průběhu Velikonoc u nás a v zahraničí. V praktické části je několik námětů, doplněných postupem a fotografiemi, které mohou být využity u žáků prvního stupně základní školy.
Název v anglickém jazyce
Easter customs and traditions at primary school
Popis výsledku anglicky
My paper deals with customs and traditions connected with Easter, regarded the most important feast of the liturgical year. The thesis is divided to a theoretical and a practical part. The theoretical part focuses on Easter history and describes the origin, meaning and comparison of the ways of celebrating Easter in the past and in the present and further the characteristics of celebrations in the Czech Republic, customs, traditions and adherence to them and a quantitative research during the feast of Easter. The last chapter of the theoretical part is the comparison of the traditions and ways of celebrating in our country and abroad. In the practical part there are a few ideas, together with how-to and photos, that can be used for the pupils of the Primary School.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů