Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prostorová orientace u dětí v mateřské škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43957273" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43957273 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://itev.olympiadatechniky.cz/journal-itev-2019.pdf" target="_blank" >http://itev.olympiadatechniky.cz/journal-itev-2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prostorová orientace u dětí v mateřské škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V mateřské škole proběhla sonda, jejímž cílem bylo zjistit míru úspěšnosti dětí ve věku 5-7 let při řešení úloh zaměřených na transformaci z 2D do 3D a porovnat míru úspěšnosti u předškolních dětí, které navštěvují věkově smíšenou třídu malé venkovské mateřské školy, a dětí, které navštěvují třídu předškoláků ve velké mateřské škole v krajském městě. Největší problémy činila dětem stavba podle předlohy, v této činnosti byla úspěšnější venkovská škola. Naopak všechny děti zvládly postavit stavbu podle plánku.

  • Název v anglickém jazyce

    Space orientation of pre-school children

  • Popis výsledku anglicky

    A research study took place in a pre-school establishment with the aim to assess the success rate of 5- to 7-year-olds when solving mathematical problems focused on 2D-to-3D transformation. The success rates of pre-school children in a rural area school and those in a city were compared. The activity children struggled the most with was construction following a model. Children from the rural area school were more successful at this activity. On the other hand, all children succeeded at making a building following a plan.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Inovace a technologie ve vzdělávání

  • ISSN

    2571-2519

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    127-131

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus