Prostorová orientace u dětí v mateřské škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43957273" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43957273 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://itev.olympiadatechniky.cz/journal-itev-2019.pdf" target="_blank" >http://itev.olympiadatechniky.cz/journal-itev-2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prostorová orientace u dětí v mateřské škole
Popis výsledku v původním jazyce
V mateřské škole proběhla sonda, jejímž cílem bylo zjistit míru úspěšnosti dětí ve věku 5-7 let při řešení úloh zaměřených na transformaci z 2D do 3D a porovnat míru úspěšnosti u předškolních dětí, které navštěvují věkově smíšenou třídu malé venkovské mateřské školy, a dětí, které navštěvují třídu předškoláků ve velké mateřské škole v krajském městě. Největší problémy činila dětem stavba podle předlohy, v této činnosti byla úspěšnější venkovská škola. Naopak všechny děti zvládly postavit stavbu podle plánku.
Název v anglickém jazyce
Space orientation of pre-school children
Popis výsledku anglicky
A research study took place in a pre-school establishment with the aim to assess the success rate of 5- to 7-year-olds when solving mathematical problems focused on 2D-to-3D transformation. The success rates of pre-school children in a rural area school and those in a city were compared. The activity children struggled the most with was construction following a model. Children from the rural area school were more successful at this activity. On the other hand, all children succeeded at making a building following a plan.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inovace a technologie ve vzdělávání
ISSN
2571-2519
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
127-131
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—