Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

W. B. Yeats and the end of the world

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43958451" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43958451 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tigerprints.clemson.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1090&context=iys" target="_blank" >https://tigerprints.clemson.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1090&context=iys</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.34068/IYS.04.01.04" target="_blank" >10.34068/IYS.04.01.04</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    W. B. Yeats and the end of the world

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article explores the connection between current ideas of ecological apocalypse and cultural form. The philosopher Timothy Morton argues that certain late modernist forms are more amenable to the imaginative representation of what he calls hyperobjects (especially, the hyperobject of global warming). However, through a consideration of Yeats’s formal choices when he faced his own apocalypse, we can broaden our ideas of viable cultural responses for our own moment. According to Barry Shiels, Yeats stands at the beginning of twentieth-century world literature idiom that draws on a expansive range of global cultural contexts: his “global poetry” enables to take on the theme of the globe’s end. Particularly, Yeats’s lifelong use of rhyme indicates that older traditions offer feasible artistic responses, beyond the protocols of late modernism.

  • Název v anglickém jazyce

    W. B. Yeats and the end of the world

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores the connection between current ideas of ecological apocalypse and cultural form. The philosopher Timothy Morton argues that certain late modernist forms are more amenable to the imaginative representation of what he calls hyperobjects (especially, the hyperobject of global warming). However, through a consideration of Yeats’s formal choices when he faced his own apocalypse, we can broaden our ideas of viable cultural responses for our own moment. According to Barry Shiels, Yeats stands at the beginning of twentieth-century world literature idiom that draws on a expansive range of global cultural contexts: his “global poetry” enables to take on the theme of the globe’s end. Particularly, Yeats’s lifelong use of rhyme indicates that older traditions offer feasible artistic responses, beyond the protocols of late modernism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60204 - General literature studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Yeats Studies

  • ISSN

    2475-9627

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    59-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus