Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Paul Muldoon a hyperobjekty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43959080" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43959080 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Paul Muldoon a hyperobjekty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Báseň Seamuse Heaneyho „Sandstone Keepsake“ je o předmětu, podobně jak mnoho předmětové básně Zbigniewa Herberta. Věc jako donnée básně umožňuje básníkovi široce se pohybovat v evropské kultuře a současné politice, zatímco zůstává fenomenologicky zakotven v kusu skály, který drží v ruce. To pro Heaneyho je jakýmsi garantem pravosti básně a je to zařízení, které často používal ve své poezii. V poezii Paula Muldoona se však s takovým fenomenologickým upisováním nesetkáváme, místo toho zkoumá techniky, které představují to, co ekologický filozof Timothy Morton nazval „hyperobjekty“. Muldoon se často vrací k tématu globálního oteplování (jeden z Mortonových hlavních hyperobjektů) a ekologické katastrofy, ale tematizuje tyto objekty a vyhýbá se psání a la these. Tato kapitola se zabývá tím, jak Muldoon ve své poezii představuje takové „ne-věci“, a nabízí tak nový způsob ekologické poezie.

  • Název v anglickém jazyce

    Paul Muldoon and Hyperobjects

  • Popis výsledku anglicky

    Seamus Heaney&apos;s “Sandstone Keepsake” is an object poem in the line of Zbigniew Herbert. A thing as the poem&apos;s donnée allows the poet to range widely through European culture and contemporary politics, while phenomenologically anchored by the piece of rock that he holds in his hand. This for Heaney is a kind of guarantor of the poem&apos;s authenticity, and it is a device that he frequently used in his poetry. In Paul Muldoon&apos;s poetry, however, we do not encounter such phenomenological underwriting, instead he explores techniques to represent what the ecological philosopher Timothy Morton has called “hyperobjects.” Muldoon frequently returns to the theme of global warming (one of Morton&apos;s primary hyperobjects) and ecological disaster, but he thematizes these topics in an oblique manner, avoiding agit-prop. This chapter looks at how Muldoon represents such “non-things” in his poetry, and thus offers a new mode of ecological poetry.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60204 - General literature studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů