Strach a školní výkon
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43959273" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43959273 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.14712/23362189.2019.1594" target="_blank" >https://doi.org/10.14712/23362189.2019.1594</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2019.1594" target="_blank" >10.14712/23362189.2019.1594</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strach a školní výkon
Popis výsledku v původním jazyce
Článek uvádí do problematiky strachu, především se soustřeďuje na vztah mezi žákovským strachem a školním výkonem, respektive na dopady strachu na učení. Analyzovány jsou jednak strukturální přístupy ke strachu a testové úzkosti (komponenty strachu), jednak procesuální přístupy. Věnujeme se modelům interference a modelům deficitu, ale i otázkám úzkosti v procesu učení, osobnosti úzkostného žáka, diferenciaci strachu na facilitující a inhibující. Pozornost je směřována na hodnocení (zpracování) strachu jedincem. Řešenou klíčovou otázkou je, nakolik strach posiluje, respektive oslabuje školní výkon. Okrajově se zabýváme i konstrukty souvisejícími se strachem: motivačně-volními charakteristikami žáků.
Název v anglickém jazyce
Fear and School Achievement
Popis výsledku anglicky
The article introduces the issue of fear and mainly focuses on the relationship between pupil’s fear and school achievement, particularly on the impact of fear on learning. Structural and process approaches to fear and test anxiety (fear components) are analysed. We focus on models of interference and models of deficit and anxiety issues in the learning process, anxiety in relations to pupil’s personality, and the differentiation of anxiety into facilitating and debilitating. Attention is focused on the evaluation (processing) of fear by the individual. The key question we are trying to solve is how much fear fosters or weakens school achievement. Marginally, we also analyse the related constructs of fear, motivational and volitional characteristics of pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
70
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
139-156
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—