Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interculturalism and Literary Representation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43960900" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43960900 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interculturalism and Literary Representation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the priorities in intercultural communication is the ability to see one’s culture from the outside. Research has been carried out on national stereotypes in literature, but for the most part this has emphasized the representation of Germanophone peoples in British and American literature (Imagology). This chapter will look at the representation of a different sample culture – here Czechs and Czechness—in anglophone literature over the twentieth century in a variety of genres from popular fiction and journalism to literary fiction. Such an approach is not reducible to the sociology of literature, but can lead to original readings of literature in a range of canonical authors, such as Philip Roth, Arthur Conan Doyle, Bruce Chatwin, John Banville, Anthony Trollope, and Agatha Christie. This allows to restructure the content knowledge of literary curricula for second-language teacher education, demonstrating skills for negotiating cultural difference.

  • Název v anglickém jazyce

    Interculturalism and Literary Representation

  • Popis výsledku anglicky

    One of the priorities in intercultural communication is the ability to see one’s culture from the outside. Research has been carried out on national stereotypes in literature, but for the most part this has emphasized the representation of Germanophone peoples in British and American literature (Imagology). This chapter will look at the representation of a different sample culture – here Czechs and Czechness—in anglophone literature over the twentieth century in a variety of genres from popular fiction and journalism to literary fiction. Such an approach is not reducible to the sociology of literature, but can lead to original readings of literature in a range of canonical authors, such as Philip Roth, Arthur Conan Doyle, Bruce Chatwin, John Banville, Anthony Trollope, and Agatha Christie. This allows to restructure the content knowledge of literary curricula for second-language teacher education, demonstrating skills for negotiating cultural difference.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Anglophone Literature in Second-Language Teacher Education Curriculum Innovation through Intercultural Communication

  • ISBN

    978-0-367-25652-4

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    51-63

  • Počet stran knihy

    206

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly