Motivace nemotivovaných a česká středověká literatura
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962371" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962371 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace nemotivovaných a česká středověká literatura
Popis výsledku v původním jazyce
Jiří Novotný na základě informací z dostupných univerzitních zdrojů dochází k přesvědčení, že značná část studentů bohemistiky projevuje zájem o národní dějiny a starší českou literaturu, přestože tvrdí, že je studium starší literatury a dějepisu obecně nikdy předtím nezajímalo, ba jim bylo vyučujícími zoškliveno. Příčinou mohou být některé zažité stereotypy: malý (nebo žádný prostor) věnovaný starší literární tvorbě, izolovaná výuka bez uplatnění interdisciplinárních vazeb, nedostatečný pedagogický příklad atp. Starší českou literaturu je třeba studovat a znát, nejen pro poučení, nýbrž především z důvodu poznání kontinuity společenského (literárního) vývoje naší země.
Název v anglickém jazyce
Motivation of unmotivated and Czech medieval literature
Popis výsledku anglicky
Based on facts obtained from available university sources, Jiří Novotný argues that a considerable part of Czech studies students shows interest in national history and older Czech literature despite claiming that studying older literature and history in general never really interested them or even that they were put off by their teachers. Possible causes may be some deep-rutted stereotypes: little or no space given to older literary works, learning inisolation - without applying interdisciplinary links, insufficient pedagogical examples etc. Older Czech literature is well worth studying and knowing, not only for the factual knowledge itself but especially in order to understand the continuity of our country’s social and literary development.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60206 - Specific literatures
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině II
ISBN
978-80-261-0982-2
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
314-332
Počet stran knihy
403
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—