Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivace nemotivovaných a česká středověká literatura

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962371" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962371 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Motivace nemotivovaných a česká středověká literatura

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jiří Novotný na základě informací z dostupných univerzitních zdrojů dochází k přesvědčení, že značná část studentů bohemistiky projevuje zájem o národní dějiny a starší českou literaturu, přestože tvrdí, že je studium starší literatury a dějepisu obecně nikdy předtím nezajímalo, ba jim bylo vyučujícími zoškliveno. Příčinou mohou být některé zažité stereotypy: malý (nebo žádný prostor) věnovaný starší literární tvorbě, izolovaná výuka bez uplatnění interdisciplinárních vazeb, nedostatečný pedagogický příklad atp. Starší českou literaturu je třeba studovat a znát, nejen pro poučení, nýbrž především z důvodu poznání kontinuity společenského (literárního) vývoje naší země.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation of unmotivated and Czech medieval literature

  • Popis výsledku anglicky

    Based on facts obtained from available university sources, Jiří Novotný argues that a considerable part of Czech studies students shows interest in national history and older Czech literature despite claiming that studying older literature and history in general never really interested them or even that they were put off by their teachers. Possible causes may be some deep-rutted stereotypes: little or no space given to older literary works, learning inisolation - without applying interdisciplinary links, insufficient pedagogical examples etc. Older Czech literature is well worth studying and knowing, not only for the factual knowledge itself but especially in order to understand the continuity of our country’s social and literary development.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině II

  • ISBN

    978-80-261-0982-2

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    314-332

  • Počet stran knihy

    403

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly