Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sportovní aktivity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962647" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962647 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sportovní aktivity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kurzy cvičení pro děti s autismem se realizují ve spolupráci s Centrem tělesné výchovy a sportu Fakulty pedagogické ZČU v Plzni prakticky od založení ProCitu. Po zkušenostech se lekce cvičení ustálily na šedesátiminutovce sestávající z přivítání, rozcvičení s různými tradičními i netradičními sportovními pomůckami a z vlastního cvičení zahrnujícího gymnastické, atletické a herní činnosti. S dětmi se nám osvědčily v druhé polovině hodiny různé dovednostní dráhy. Na závěr lekce zařazujeme psychomotorický padák, relaxační a jógová cvičení, tedy aktivity sloužící ke zklidnění a relaxaci a aktivity s prioritním zřetelem k uvědomění si tělového schématu (v začátcích realizované s pomocí rodičů). V některých lekcích věnujeme prostor i drummingu (bubnování), a to převážně formou programu Drums Alive®. Tyto aktivity slouží k aktivizaci, vnímání rytmu a následně i k uvolnění psychického napětí dětí.

  • Název v anglickém jazyce

    Sport activities

  • Popis výsledku anglicky

    Exercise courses for children with autism have been implemented in cooperation with the Center for Physical Education and Sport, Faculty of Education, UWB in Pilsen, practically since the founding of ProCit. After the experience, the exercise lessons stabilized at 60 minutes, consisting of welcoming, warming up with various traditional and non-traditional sports equipment and own exercises including gymnastic, athletic and game activities. In the second half of the lesson, various skill paths proved successful for us. At the end of the lesson we include a psychomotor parachute, relaxation and yoga exercises, ie activities used to calm and relax and activities with priority attention to awareness of the body scheme (initially implemented with the help of parents). In some lessons, we also dedicate space to drumming, mainly in the form of the Drums Alive® program. These activities serve to activate, perceive the rhythm and subsequently to release the mental tension of children.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů