Sportovní aktivity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962647" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962647 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sportovní aktivity
Popis výsledku v původním jazyce
Kurzy cvičení pro děti s autismem se realizují ve spolupráci s Centrem tělesné výchovy a sportu Fakulty pedagogické ZČU v Plzni prakticky od založení ProCitu. Po zkušenostech se lekce cvičení ustálily na šedesátiminutovce sestávající z přivítání, rozcvičení s různými tradičními i netradičními sportovními pomůckami a z vlastního cvičení zahrnujícího gymnastické, atletické a herní činnosti. S dětmi se nám osvědčily v druhé polovině hodiny různé dovednostní dráhy. Na závěr lekce zařazujeme psychomotorický padák, relaxační a jógová cvičení, tedy aktivity sloužící ke zklidnění a relaxaci a aktivity s prioritním zřetelem k uvědomění si tělového schématu (v začátcích realizované s pomocí rodičů). V některých lekcích věnujeme prostor i drummingu (bubnování), a to převážně formou programu Drums Alive®. Tyto aktivity slouží k aktivizaci, vnímání rytmu a následně i k uvolnění psychického napětí dětí.
Název v anglickém jazyce
Sport activities
Popis výsledku anglicky
Exercise courses for children with autism have been implemented in cooperation with the Center for Physical Education and Sport, Faculty of Education, UWB in Pilsen, practically since the founding of ProCit. After the experience, the exercise lessons stabilized at 60 minutes, consisting of welcoming, warming up with various traditional and non-traditional sports equipment and own exercises including gymnastic, athletic and game activities. In the second half of the lesson, various skill paths proved successful for us. At the end of the lesson we include a psychomotor parachute, relaxation and yoga exercises, ie activities used to calm and relax and activities with priority attention to awareness of the body scheme (initially implemented with the help of parents). In some lessons, we also dedicate space to drumming, mainly in the form of the Drums Alive® program. These activities serve to activate, perceive the rhythm and subsequently to release the mental tension of children.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů