Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Organizační kultura

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43966201" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43966201 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Organizační kultura

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vysokoškolská učebnice je věnována problematice organizační kultury jako klíčové determinantě dlouhodobé úspěšnosti organizace. Učebnice je určena studentům bakalářských, magisterských studijních programů, účastníkům celoživotního vzdělávání v kurzech MBA, manažerům, personalistům, ale i zájemcům z řad široké veřejnosti. Oba autoři se opírají o bohaté zkušenosti získané jak v akademickém prostředí, tak v prostředí HR TOP managementu. Objasňují základní premisy pro definování pojmu organizační kultury. Značná pozornost je věnována konceptu změny organizační kultury prostřednictvím metodických přístupů, které by mohly, resp. měly vést k její úspěšné změně. Za zásadní téma autoři považují problematiku etiky a etického přístupu v organizační kultuře, upozorňují na problematiku utváření a uplatňování etických kodexů. Berou v úvahu i rizikové jevy, jako je např. diskriminace pracovníků. Proto věnují pozornost i tématům, jako je diverzity management, age management a dalším. Integrací pozitivních postojů, praktik či programů do strategie organizace se projevuje společenská odpovědnost firem. Ta organizaci může přinášet, resp. přináší řadu výhod a zisků především nefinanční podoby, jež jsou významné pro úspěšné a dlouhodobě udržitelné fungování organizace. Jako o bazální koncept se autoři opírají o učící se organizaci, kdy organizace je schopna měnit své chování na základě učení se z úspěchů i chyb. Organizace je takto vnímána jako učební prostředí, ve kterém je zdůrazněna psychosociální dimenze učení.

  • Název v anglickém jazyce

    Organizational culture

  • Popis výsledku anglicky

    The university textbook is devoted to the issue of organizational culture as a key determinant of the long-term success of an organization. The textbook is intended for students of bachelor&apos;s and master&apos;s study programs, participants in lifelong learning in MBA courses, managers, HR professionals, but also interested people from the general public. Both authors rely on rich experience gained both in the academic environment and in the environment of HR TOP management. They clarify the basic premises for defining the concept of organizational culture. Considerable attention is paid to the concept of changing organizational culture through methodological approaches that could, or should lead to its successful change. The authors consider the issue of ethics and an ethical approach in organizational culture to be a fundamental topic, and draw attention to the issue of creating and applying ethical codes. They also take into account risk phenomena, such as discrimination of workers. That is why they also pay attention to topics such as diversity management, age management and others. By integrating positive attitudes, practices or programs into the organization&apos;s strategy, companies&apos; social responsibility is manifested. That organization can bring, or it brings a number of advantages and profits, especially in non-financial forms, which are important for the successful and long-term sustainable functioning of the organization. As a basic concept, the authors rely on the learning organization, where the organization is able to change its behavior based on learning from successes and mistakes. The organization is thus perceived as a learning environment in which the psychosocial dimension of learning is emphasized.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů