Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkušenosti z komplexních seminářů češtiny pro cizince

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43970547" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43970547 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2023/02/Didakticke_studie_2_2022_FINAL.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2023/02/Didakticke_studie_2_2022_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zkušenosti z komplexních seminářů češtiny pro cizince

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V následujícím textu se pokusím podělit s čtenáři o své dlouhodobé zkušenosti s výukou češtiny cizinců, zvláště německých studentů v Německu a z opakovaných výzkumů osvojování češtiny u imigrantů v českých školách. V obou případech jsem shromažďovala nedostatky a chyby, jichž se studující dopouštěli, a následně předjímala tyto jevy probíráním tak, abych předcházela jejich vzniku, přičemž jsem využívala, pokud to bylo možné, konfrontace s rodným jazykem studentů. Tyto jevy v příspěvku představím. K syntéze poznatků jsem využívala příruček Komplexní jazykové rozbory a Mluvnická a slohová cvičení.

  • Název v anglickém jazyce

    Experience from Comprehensive Seminars of Czech for Foreigners

  • Popis výsledku anglicky

    In the following text, I will try to share with readers my long-term experience with teaching Czech to foreigners, especially German students in Germany. Th ere I led comprehensive language seminars for more than twenty years. At the same time, I conducted research on the acquisition of Czech by immigrants in Czech schools. In both cases, I collected the shortcomings and mistakes made by the students and then anticipated these phenomena by discussing them in such a way as to prevent their occurrence, using, as far as possible, confrontation with the students‘ native language. I will introduce these phenomena in the paper. To synthesize knowledge, I used the manuals Complex Language Analyses and Grammar and Stylistic Exercises.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    49-57

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus