Zkušenosti z komplexních seminářů češtiny pro cizince
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43970547" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43970547 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2023/02/Didakticke_studie_2_2022_FINAL.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2023/02/Didakticke_studie_2_2022_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušenosti z komplexních seminářů češtiny pro cizince
Popis výsledku v původním jazyce
V následujícím textu se pokusím podělit s čtenáři o své dlouhodobé zkušenosti s výukou češtiny cizinců, zvláště německých studentů v Německu a z opakovaných výzkumů osvojování češtiny u imigrantů v českých školách. V obou případech jsem shromažďovala nedostatky a chyby, jichž se studující dopouštěli, a následně předjímala tyto jevy probíráním tak, abych předcházela jejich vzniku, přičemž jsem využívala, pokud to bylo možné, konfrontace s rodným jazykem studentů. Tyto jevy v příspěvku představím. K syntéze poznatků jsem využívala příruček Komplexní jazykové rozbory a Mluvnická a slohová cvičení.
Název v anglickém jazyce
Experience from Comprehensive Seminars of Czech for Foreigners
Popis výsledku anglicky
In the following text, I will try to share with readers my long-term experience with teaching Czech to foreigners, especially German students in Germany. Th ere I led comprehensive language seminars for more than twenty years. At the same time, I conducted research on the acquisition of Czech by immigrants in Czech schools. In both cases, I collected the shortcomings and mistakes made by the students and then anticipated these phenomena by discussing them in such a way as to prevent their occurrence, using, as far as possible, confrontation with the students‘ native language. I will introduce these phenomena in the paper. To synthesize knowledge, I used the manuals Complex Language Analyses and Grammar and Stylistic Exercises.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
49-57
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—