Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv tříměsíční pohybové intervence na rozvoj vybraných pohybových předpokladů předškolních dětí z Plzně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43968137" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43968137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sk.pf.jcu.cz/pdfs/stk/2022/03/05.pdf" target="_blank" >https://sk.pf.jcu.cz/pdfs/stk/2022/03/05.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/sk.2023.005" target="_blank" >10.32725/sk.2023.005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv tříměsíční pohybové intervence na rozvoj vybraných pohybových předpokladů předškolních dětí z Plzně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem výzkumné studie bylo posoudit vliv tříměsíční pohybové intervence na úroveň rozvoje vybraných pohybových předpokladů dětí předškolního věku z plzeňských mateřských škol, a to na základě výsledků z kvalifikačního a finálového kola Sportovních her mateřských škol. Finálové kolo se koná za 12 týdnů po kvalifikaci. Výzkum zpracovává výsledky dvaceti mateřských škol (110 dětí – 53 dívek a 57 chlapců). Individuálními disciplínami, ve kterých děti soutěží, jsou člunkový běh 4 × 6 m, skok z místa odrazem snožmo, přeskakování/přelézání a podlézání překážky a hod jednoruč vrchem. Předpokládali jsme, že tříměsíční pohybová intervence bude mít pozitivní vliv na úroveň vybranýchpohybových předpokladů dětí předškolního věku. Z dvaceti MŠ, které se studie zúčastnily, se čtrnáct průměrně zlepšilo ve všech čtyřech disciplínách. Statistická významnost rozdílu mezi výsledky kvalifikačního a finálového kola byla testována Wilcoxonovým testem. Předpoklad byl na hladině významnosti p &lt; 0,001 ve všech disciplínách potvrzen (hod W = 1409, běh W = 6035, skok W = 392 a překážka W = 4761). Výsledky poukazují na přínos pravidelného cíleného cvičení již v předškolním věku, které může pozitivně ovlivnit rozvoj pohybových předpokladů dětí.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Three-month Movement Intervention on the Development of Selected Motor Predispositions of Preschool Children from Pilsen

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research study was to evaluate the effect of a three-month movement intervention on the level of development of selected motor predispositions of preschool children from Pilsen kindergartens, based on the results from the qualifying and final round of the Sports Games of Kindergartens. The final round takes place 12 weeks after the qualifiers. The research processes the results of twenty kindergartens (110 children – 53 girls and 57 boys). The individual disciplines in which the children compete is 4x6 m shuttle run, standing long jump, jumping/climbing over and climbing under an obstacle and one-handed overhead throw. We assumed that a three-month movement intervention wouldhave a positive effect on the level of development of selected motor predispositions of preschool children. Fourteen kindergartens improved on average in all four disciplines. The statistical significance of the difference between the results of the qualifying and final round was tested by the Wilcoxon test. The assumption was confirmed at the significance level p &lt; 0.001 in all disciplines (throw W = 1409, run W = 6035, jump W = 392 and obstacle W = 4761). The results point to the benefit of regular targeted exercise already in preschool age, which can positively influence the development of children’s motor predispositions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Kinanthropologica

  • ISSN

    1213-2101

  • e-ISSN

    2571-0710

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    147-157

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus