Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Akce a reakce ve fyzice a v chemii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43969017" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43969017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf" target="_blank" >https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Akce a reakce ve fyzice a v chemii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zákon akce a reakce je jedním ze základních zákonů klasické mechaniky, s nímž je spojeno velké množství miskoncepcí. Podobně Le Chatelierův princip nazývaný též jako princip akce a reakce patří k důležitým zákonitostem fyzikální chemie. Oba dva principy jsou běžnou náplní výuky v 1. ročníku na gymnáziu. Co však mají (vedle názvu) společného a v čem se naopak liší? A jak tomu žáci rozumí? V příspěvku se na tyto otázky pokusíme odpovědět s oporou o historický vývoj přírodních věd, poznatky z diskuze s učiteli fyziky a chemie i odpovědi žáků 1. ročníku gymnázia, kteří se již ve výuce s oběma zákony setkali.

  • Název v anglickém jazyce

    ACTION AND REACTION IN PHYSICS AND IN CHEMISTTRY

  • Popis výsledku anglicky

    The law of action and reaction is one of the fundamental laws of classical mechanics, with which a large number of misconceptions are associated. Similarly, Le Chatelier&apos;s principle, sometimes also called the principle of action and reaction, belongs to the important laws of physical chemistry. Both principles are a common content of teaching in the 1st year at the gymnasium. But what do they have in common (besides the name) and how do they differ? And how do the students understand it? In the contribution, we will try to answer these questions with the support of the historical development of the natural sciences, findings from discussions with physics and chemistry teachers, as well as the answers of 1st-year high school students who have already encountered both laws.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů