Karel Čapek, publicistický funkční styl a syntax. Příklad integrované výuky složek předmětu český jazyk a literatura
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43969053" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43969053 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.unipo.sk/public/media/45712/2023-odjl-01.pdf#096" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/45712/2023-odjl-01.pdf#096</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Karel Čapek, publicistický funkční styl a syntax. Příklad integrované výuky složek předmětu český jazyk a literatura
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem odborného článku je na příkladu vybraného díla Karla Čapka, publicistického funkčního stylu a skladby souvětí navrhnout takový model integrace učiva jazykového, slohově-komunikačního a literárněvýchovného na gymnáziu (střední škole), aby se jednotlivé složky předmětu český jazyk a literatura prolnuly s cílem poznávat text přirozeně jako celek a strukturu adekvátně k didaktické transformaci i literárněvědní interpretaci. Integrace zejména jazykového učiva a literárněvýchovného učiva je v didaktice českého jazyka a literatury opomíjena, ačkoliv by mohla navázat na bohaté dědictví pražského strukturalismu, z něhož vychází jak tento odborný článek, tak inovativní integrovaná didaktika prešovské slovakistiky Ľudmily Liptákové a jejího týmu.
Název v anglickém jazyce
Karel Čapek, journalistic functional style and syntax. An example of integrated teaching of the components of the subject Czech Language and Literature
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to present, through the example integrating a selected work by Karel Čapek, journalistic functional style and sentence syntax, a model of integrated linguistic, compositional and literary education at grammar (secondary) school, in whichdifferent components of the Czech Language and Literature school subject are blended together to enable the learners to approach the text naturally and holistically as a structure intended for didactic transformation and literary interpretation. The integration oflinguistic and literary curriculum is often ignored in the didactics of Czech Language and Literature, although it could build on the rich heritage of Prague structuralism, as is the case of both this study and the innovative integrated didactics developed by Ľudmila Liptáková with her team from the Prešov’s Slovak studies department.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
O dieťati, jazyku, literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
2729-8639
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
96-110
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—