Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Karel Čapek, publicistický funkční styl a syntax. Příklad integrované výuky složek předmětu český jazyk a literatura

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43969053" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43969053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/45712/2023-odjl-01.pdf#096" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/45712/2023-odjl-01.pdf#096</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Karel Čapek, publicistický funkční styl a syntax. Příklad integrované výuky složek předmětu český jazyk a literatura

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem odborného článku je na příkladu vybraného díla Karla Čapka, publicistického funkčního stylu a skladby souvětí navrhnout takový model integrace učiva jazykového, slohově-komunikačního a literárněvýchovného na gymnáziu (střední škole), aby se jednotlivé složky předmětu český jazyk a literatura prolnuly s cílem poznávat text přirozeně jako celek a strukturu adekvátně k didaktické transformaci i literárněvědní interpretaci. Integrace zejména jazykového učiva a literárněvýchovného učiva je v didaktice českého jazyka a literatury opomíjena, ačkoliv by mohla navázat na bohaté dědictví pražského strukturalismu, z něhož vychází jak tento odborný článek, tak inovativní integrovaná didaktika prešovské slovakistiky Ľudmily Liptákové a jejího týmu.

  • Název v anglickém jazyce

    Karel Čapek, journalistic functional style and syntax. An example of integrated teaching of the components of the subject Czech Language and Literature

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to present, through the example integrating a selected work by Karel Čapek, journalistic functional style and sentence syntax, a model of integrated linguistic, compositional and literary education at grammar (secondary) school, in whichdifferent components of the Czech Language and Literature school subject are blended together to enable the learners to approach the text naturally and holistically as a structure intended for didactic transformation and literary interpretation. The integration oflinguistic and literary curriculum is often ignored in the didactics of Czech Language and Literature, although it could build on the rich heritage of Prague structuralism, as is the case of both this study and the innovative integrated didactics developed by Ľudmila Liptáková with her team from the Prešov’s Slovak studies department.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    O dieťati, jazyku, literatúre

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

    2729-8639

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    96-110

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus