Fieldwork in teaching biology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43969853" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43969853 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fieldwork in teaching biology
Popis výsledku v původním jazyce
Fieldwork in teaching natural subjects, including biology, is an important element in shaping the skills and attitudes of young people. Therefore, in Poland, in the core curriculum for teaching biology, there is an obligation for biology teachers to conduct "fieldwork education". On the other hand, numerous limitations, including time, organizational and legal difficulties make it difficult for teachers to fulfill this obligation. The article presents the results of research of biology teachers regarding their opinions on fieldwork. It was analyzed how respondents assessed the expected effectiveness of fieldwork, defined their ability and willingness to conduct such activities, and determined what external factors influenced their motivation to conduct such activities.
Název v anglickém jazyce
Fieldwork in teaching biology
Popis výsledku anglicky
Fieldwork in teaching natural subjects, including biology, is an important element in shaping the skills and attitudes of young people. Therefore, in Poland, in the core curriculum for teaching biology, there is an obligation for biology teachers to conduct "fieldwork education". On the other hand, numerous limitations, including time, organizational and legal difficulties make it difficult for teachers to fulfill this obligation. The article presents the results of research of biology teachers regarding their opinions on fieldwork. It was analyzed how respondents assessed the expected effectiveness of fieldwork, defined their ability and willingness to conduct such activities, and determined what external factors influenced their motivation to conduct such activities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based and other student-activation strategies and issues in science education xx
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
193-203
Název nakladatele
Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—