Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fieldwork in teaching biology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43969853" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43969853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fieldwork in teaching biology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fieldwork in teaching natural subjects, including biology, is an important element in shaping the skills and attitudes of young people. Therefore, in Poland, in the core curriculum for teaching biology, there is an obligation for biology teachers to conduct &quot;fieldwork education&quot;. On the other hand, numerous limitations, including time, organizational and legal difficulties make it difficult for teachers to fulfill this obligation. The article presents the results of research of biology teachers regarding their opinions on fieldwork. It was analyzed how respondents assessed the expected effectiveness of fieldwork, defined their ability and willingness to conduct such activities, and determined what external factors influenced their motivation to conduct such activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Fieldwork in teaching biology

  • Popis výsledku anglicky

    Fieldwork in teaching natural subjects, including biology, is an important element in shaping the skills and attitudes of young people. Therefore, in Poland, in the core curriculum for teaching biology, there is an obligation for biology teachers to conduct &quot;fieldwork education&quot;. On the other hand, numerous limitations, including time, organizational and legal difficulties make it difficult for teachers to fulfill this obligation. The article presents the results of research of biology teachers regarding their opinions on fieldwork. It was analyzed how respondents assessed the expected effectiveness of fieldwork, defined their ability and willingness to conduct such activities, and determined what external factors influenced their motivation to conduct such activities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based and other student-activation strategies and issues in science education xx

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    193-203

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku