Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tools for testing the level of creativity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43972703" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43972703 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://unibook.upjs.sk/sk/filozoficka-fakulta/2058-edukacia-roc-7-c-12024" target="_blank" >https://unibook.upjs.sk/sk/filozoficka-fakulta/2058-edukacia-roc-7-c-12024</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33542/EDU2024-1-03" target="_blank" >10.33542/EDU2024-1-03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tools for testing the level of creativity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Creativity is one of the most important requirements of today&apos;s society, which requires a certain degree of flexibility and originality from its employees. School should prepare children not only for further studies, but also for life in today&apos;s society. Therefore, it is necessary to monitor and constantly develop the level of creativity of children in primary schools (Honzíková, 2015). The aim of this article is not to present the results of research on creative abilities, but to show test tools for determining the level of creative abilities. Different test instruments are used to determine children&apos;s and adults&apos; creative abilities, the authors present in the article Torranco&apos;s Figural Test of Creative Thinking (Torrance, 1966), Urban&apos;s Test of Creative Thinking (Urban, 2004) and Pattern Assembly Test (Novotný, 2012). The examples of test aids given in the article are supplemented by examples of children&apos;s works. The full results of the individual researches are published in the publications at the given links. Nowadays, it is also possible to use a virtual form of testing to determine the level of creative abilities, which can be more attractive for respondents. In our article, there is an example of testing creative abilities using 3D modeling in the SketchUp program (Fadrhonc, 2021). The article can help novice researchers to choose the right test for determining the level of creative abilities of respondents.

  • Název v anglickém jazyce

    Tools for testing the level of creativity

  • Popis výsledku anglicky

    Creativity is one of the most important requirements of today&apos;s society, which requires a certain degree of flexibility and originality from its employees. School should prepare children not only for further studies, but also for life in today&apos;s society. Therefore, it is necessary to monitor and constantly develop the level of creativity of children in primary schools (Honzíková, 2015). The aim of this article is not to present the results of research on creative abilities, but to show test tools for determining the level of creative abilities. Different test instruments are used to determine children&apos;s and adults&apos; creative abilities, the authors present in the article Torranco&apos;s Figural Test of Creative Thinking (Torrance, 1966), Urban&apos;s Test of Creative Thinking (Urban, 2004) and Pattern Assembly Test (Novotný, 2012). The examples of test aids given in the article are supplemented by examples of children&apos;s works. The full results of the individual researches are published in the publications at the given links. Nowadays, it is also possible to use a virtual form of testing to determine the level of creative abilities, which can be more attractive for respondents. In our article, there is an example of testing creative abilities using 3D modeling in the SketchUp program (Fadrhonc, 2021). The article can help novice researchers to choose the right test for determining the level of creative abilities of respondents.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Edukácia

  • ISSN

    1339-8725

  • e-ISSN

    1339-8725

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    25-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus