Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití m-learningu na základní škole se zaměřením na strategii BYOD

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43973313" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43973313 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://jtie.upol.cz/pdfs/jti/2024/01/03.pdf" target="_blank" >https://jtie.upol.cz/pdfs/jti/2024/01/03.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2024.003" target="_blank" >10.5507/jtie.2024.003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití m-learningu na základní škole se zaměřením na strategii BYOD

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mobilní dotykové zařízení (smartphone nebo tablet) vlastní dnes téměř každý z nás. Děti ve školním věku nejsou výjimkou. V našem článku se zaměřujeme na využití strategie BYOD (bring your own device, tedy přines si své vlastní zařízení) ve výuce na základní škole. Abychom zjistili, jakým způsobem jsou mobilní telefony nebo tablety žáků ve výuce zapojeny, realizovali jsme nejen dotazníkové šetření a polostrukturované rozhovory, ale také jsme navštívili několik vyučovacích hodin. Z výsledků realizované rešerše dostupných zdrojů a námi provedených šetření jsme získali informace, které nám pomohly sestavit pět návrhů využití vlastního mobilního zařízení žáka ve výuce. Tyto návrhy by měly pomoci učitelům se zavedením strategie BYOD do vlastní výuky. Námi vytvořené návrhy prezentujeme učitelské veřejnosti formou sady infografik prostřednictvím sociálních sítí.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of m-learning in a elementary school with focusing on BYOD strategy

  • Popis výsledku anglicky

    Almost every one of us owns a mobile touch device (smartphone or tablet) these days, and children of school age are no exception. In this article we focus on how the BYOD strategy (bring your own device) can be used during lessons in elementaryschools. In order to find out how these smart devices are really used in classes, we not only conducted a questionnaire and half-structured interviews, but we also visited several classes personally. From the results of research of available source materials and from the results of our own research, we gathered enough information which helped us come up with 5 suggestions on how to use children’s own devices in lessons. These suggestions should help teachers when implementing BYOD strategy in their own classes. The suggestions, which we created, are presented to teacher’s public using a set of info graphics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

    1803-6805

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    51-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus