Využití m-learningu na základní škole se zaměřením na strategii BYOD
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43973313" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43973313 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://jtie.upol.cz/pdfs/jti/2024/01/03.pdf" target="_blank" >https://jtie.upol.cz/pdfs/jti/2024/01/03.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2024.003" target="_blank" >10.5507/jtie.2024.003</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití m-learningu na základní škole se zaměřením na strategii BYOD
Popis výsledku v původním jazyce
Mobilní dotykové zařízení (smartphone nebo tablet) vlastní dnes téměř každý z nás. Děti ve školním věku nejsou výjimkou. V našem článku se zaměřujeme na využití strategie BYOD (bring your own device, tedy přines si své vlastní zařízení) ve výuce na základní škole. Abychom zjistili, jakým způsobem jsou mobilní telefony nebo tablety žáků ve výuce zapojeny, realizovali jsme nejen dotazníkové šetření a polostrukturované rozhovory, ale také jsme navštívili několik vyučovacích hodin. Z výsledků realizované rešerše dostupných zdrojů a námi provedených šetření jsme získali informace, které nám pomohly sestavit pět návrhů využití vlastního mobilního zařízení žáka ve výuce. Tyto návrhy by měly pomoci učitelům se zavedením strategie BYOD do vlastní výuky. Námi vytvořené návrhy prezentujeme učitelské veřejnosti formou sady infografik prostřednictvím sociálních sítí.
Název v anglickém jazyce
Use of m-learning in a elementary school with focusing on BYOD strategy
Popis výsledku anglicky
Almost every one of us owns a mobile touch device (smartphone or tablet) these days, and children of school age are no exception. In this article we focus on how the BYOD strategy (bring your own device) can be used during lessons in elementaryschools. In order to find out how these smart devices are really used in classes, we not only conducted a questionnaire and half-structured interviews, but we also visited several classes personally. From the results of research of available source materials and from the results of our own research, we gathered enough information which helped us come up with 5 suggestions on how to use children’s own devices in lessons. These suggestions should help teachers when implementing BYOD strategy in their own classes. The suggestions, which we created, are presented to teacher’s public using a set of info graphics.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
1803-6805
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
51-72
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—