Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quantitative measuring of operational complexity of suppliercustomer system with control thresholds

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F12%3A43915657" target="_blank" >RIV/49777513:23510/12:43915657 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quantitative measuring of operational complexity of suppliercustomer system with control thresholds

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Measurement of operational complexity of company supplier-customer relations belongs to important managerial tasks. In the present work, we deal with quantitative measuring of these relations on the base of entropy approach. We assume a problem-orienteddatabase exists, which contains detailed records of all product orders, deliveries and forecasts both in quantity and time being scheduled and realized, within time period given. However, managerial practice shows that instead of crisp definition of order and delivery variations very often more flexible approach based upon control thresholds is utilized. Application of such thresholds provides sensitive instruments to evaluate conditional entropy of supplier-customer relations. General procedure consists of three basic steps - pre-processing of data with consistency checks in Java, calculation of histograms and empirical distribution functions conditioned by control thresholds applied, and finally, evaluation of conditional entropy, whi

  • Název v anglickém jazyce

    Quantitative measuring of operational complexity of suppliercustomer system with control thresholds

  • Popis výsledku anglicky

    Measurement of operational complexity of company supplier-customer relations belongs to important managerial tasks. In the present work, we deal with quantitative measuring of these relations on the base of entropy approach. We assume a problem-orienteddatabase exists, which contains detailed records of all product orders, deliveries and forecasts both in quantity and time being scheduled and realized, within time period given. However, managerial practice shows that instead of crisp definition of order and delivery variations very often more flexible approach based upon control thresholds is utilized. Application of such thresholds provides sensitive instruments to evaluate conditional entropy of supplier-customer relations. General procedure consists of three basic steps - pre-processing of data with consistency checks in Java, calculation of histograms and empirical distribution functions conditioned by control thresholds applied, and finally, evaluation of conditional entropy, whi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 30th International Conference Mathematical Methods in Economics 2012

  • ISBN

    978-80-7248-779-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    302-307

  • Název nakladatele

    Siliesian University in Opava, Shcool od Business Administration in Karviná

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Karviná

  • Datum konání akce

    11. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku